Smemoranda iflas etti, markayı satın almak için açık artırma iptal edildi

Bakec

Member
Kökenler


1979 yılında yazar ikilisi Gino ve Michele tarafından kurulan İtalya'nın en ünlü günlükleri, yıllardır öğrenci hareketinin mücadelelerini entelektüellerin, sanatçıların ve dönemin önemli figürlerinin sesleriyle birleştirme kapasitesine sahip gerçek bir nesil sembolü olmuştur. Claudio Bisio, Luciano Ligabue, Piero Pelù, Jovanotti ve daha pek çok kişi, diğerlerinin yanı sıra Smemoranda'nın başarısında işbirliği yaptı. Basit bir çalışma organizasyonu aracından çok daha fazlası, düşüncelerin, ithafların, şiirlerin, konser biletlerinin ve kartpostalların saklandığı çıkartmalar ve ataçlarla doldurulacak kişisel bir alandı, belki de tüm sosyal medyanın öncüsüydü.

Kriz


Ancak altın yılların yankı uyandıran ekonomik başarısının ardından ikonik elmanın damgasını vurduğu marka, özellikle Kovid 19 salgını ve dolayısıyla uzaktan eğitimin ortaya çıktığı yıllarda derin bir kriz yaşadı. Durdurulamaz bir düşüş, kısmen rekabet krizinden, ama her şeyden önce büyük ölçekli dağıtım ve e-ticaret lehine geleneksel kırtasiye mağazalarının krizinden, dijitalin hakimiyetinden ve okullarda artık zorunlu olan okul günlüklerinin tanıtılmasından kaynaklanıyor. Giochi Preziosi, Smemoranda markasını bir yıllığına kiralayıp günlüğün üretim ve dağıtım masraflarını üstlenerek kendini kurtarmaya çalışmıştı; bu çözüm, yenilgiden 12 ay önce kazanç elde etmesini sağlamıştı. Aslında tarihi markanın müzayedede satılamaması, en azından şimdilik bir dönemin sonunu temsil ediyor.
 
Üst