Rusya İhracat Merkezi: Çin’le ticaretin bu yıl 130 milyar dolara çıkmasını bekliyoruz

Portakalkafa

Global Mod
Global Mod
Rusya İhracat Merkezi: Çin’le ticaretin bu yıl 130 milyar dolara çıkmasını bekliyoruz
Nikişina, bugün görüntü konferans yoluyla gerçekleşen brifingde, “Ticaret bu yıl süratli büyüme sergiliyor, 2021’in birinci sekiz ayında ticaret yüzde 30 artışla 86 milyar dolara çıktı. Bunun ortasında, Rusya’nın ihracatı yüzde 34 artarak 42 milyar 300 milyon dolar, ithalat yüzde 27 artarak 43 milyar 500 milyon dolar olarak gerçekleşti. Yaz aylarında iki ülke içindeki ticaret rekor seviyeye çıkarak aylık 12 milyar dolar oldu. Varsayımlarımıza bakılırsa, 2019’da 111 milyar dolar olarak gerçekleşen ticaret bu yıl 130 milyar doları aşacak” diye deklare etti.


Çin’in, 2010’dan bu yana Rusya’nın en büyük ticaret partneri olduğunu kaydeden Nikişina, Çin’in Rusya’nın toplam ticaretindeki hissesinin aralıksız büyüdüğünü, 2021’in birinci sekiz ayında yüzde 17.7’ye çıktığını kaydetti.


RETs Lideri, “2020’de Rusya-Çin ticareti krize karşı çok dirençli çıktı. Pandemi ve dünya fiyatlarındaki düşüş bağlamında, ticaret yalnızca yüzde 6.7 oranında geriledi. Rusya’nın öteki ülkelerle ticareti de yüzde 16.6 düştü” sözünü kullandı.


Çin’in, Rusya’nın birincil olmayan gayri güç mallarının ithalatçıları listesinde, 2016’dan bu yana aralıksız olarak başkan olduğunu söyleyen Nikişina, “Bu alanda yedi yıldır üst üste büyüyen ithalat, bu yılın birinci sekiz ayında 11 milyar 400 milyon dolar olarak gerçekleşti, bu biçimdelikle 2020’nin tıpkı periyoduna bakılırsa yüzde 19 artış sergiledi. İthalatı artan mallar içinde bakır, alüminyum, sünger demir, bakır tel, gübreler, kereste, yağlı tohumlar, kağıt ve karton, kabuklular” dedi.


Çin’in, e-ticaret alanında en üst seviyede olduğunu kaydeden Nikişina, 2019’da yaklaşık yüzde 22 olan e-ticaretin halihazırda yüzde 30’un üzerinde olduğunu kaydederek kelamlarını şu biçimde sürdürdü:


“Karşılaştırmak gerekirse dünya ortalama göstergesi yüzde 8-9. Lakin Çinli tüketiciler yalnızca bildikleri, tanıdık ambalaj, içerik ve kaliteye sahip eserleri online alıyor. Bu yüzden tüketiciler, stantta eserle tanışarak bu eser lehine daha istekli seçim yapacak.”
 
Üst