İtalyanların zorunlu diyeti

Bakec

Member
Satış hacimlerinde düşüş


Mart 2022 verileriyle kıyaslandığında fiyatlardaki yarış daha da belirginleşiyor: perakende satışlar değer olarak %5,8, hacim olarak %2,9 azaldı. Hem gıda ürünleri satışlarında (değer olarak +%7,7 ve hacim olarak -%4,9) hem de gıda dışı ürünler için (değer olarak +%4,1 ve hacim olarak -%1,3) benzer bir işarete sahip eğilimler bulundu.

E-ticaret yarışı devam ediyor


E-ticaret bir kez daha geçen yılın Mart ayına göre %10,3 değer artışıyla aslan payını alırken, büyük ölçekli dağıtım mahalle ve mini marketleri (%+3,5) geride bırakarak %7,8’lik bir büyüme kaydetti.

Codacons: “Fiyat listelerini sakinleştirmek için acil eylem”


Tüketici dernekleri, kaç ailenin harcamaları kısmaya zorlandığını sayıyor ve hükümetten enflasyonla mücadele önlemleri almasını istiyor. Hükümetten ” fiyat listelerini kontrol etmek ve hanehalkı bütçelerini kurtarmak için acilen müdahale edin”.

Assoutenti enflasyonla mücadele kararnamesine başvurdu


Assoutenti, pahalı yiyeceklere işaret ediyor ve Fiyat Garantörünün güçlendirilmesini ve temel ihtiyaç maddelerinde KDV’nin sıfırlanmasını içeren bir “enflasyonla mücadele kararnamesi” çağrısında bulunuyor. “Enflasyondan arındırılmış – Assoutenti’ye göre – İtalyanların gıda harcamaları yıllık bazda 7,1 milyar avro düşüyor ve iki çocuklu bir haneyi düşünürsek ortalama 377 avro düşüyor”.

Adoc: “Gittikçe daha fazla İtalyan yiyecek miktarını azaltıyor”


Adoc, İtalyanların “temel ihtiyaç maddelerinden vazgeçtiklerini, el arabalarındaki yiyecek miktarını azalttıklarını ve indirimli mağazalara başvurduklarını” doğrulayarak, 11 Mayıs’ta fiyatlar konusunda hızlı uyarı komisyonunun toplanmasının “dünyayı keşfetme fırsatı” olacağını umuyor. maaşları, emekli maaşlarını ve tasarrufları yakan enflasyon dinamikleri”.

Federdistribuzione: “Ailelerin satın alma gücünü korumak”


“İç talebin canlanmasını ve şirketlerimiz ve birçok Made in Italy tarımsal gıda tedarik zinciri için istikrarı garanti etmek” için ailelerin satın alma gücünü korumayı bir öncelik olarak gören Federdistribuzione’ye sahip ticari kuruluşlar da hükümetin müdahalesini talep ediyor. .

Konf ticari alarm


Bunun yerine Confcommercio, “Toplam perakende satış hacmindeki eğilimsel değişiklik, cari yılın ilk çeyreğinde -%3’tür. Bu, İtalyan ekonomisinin kısa vadeli beklentileri konusunda bizi tamamen sakin bırakmıyor”, diye açıklıyor.

Confesercenti: “Vergi yükünü azaltın”


Son olarak, Confesercenti için “en kötü veriler, her zaman hacim açısından üç ayda -%5’i aşan bir tahminle küçük dükkanlar için kaydedilmiştir”. Dernek, vergi takozundaki indirimi memnuniyetle karşılıyorsa, “ücret artışlarının vergi muafiyeti yoluyla işçiler üzerindeki vergi yükünde” bir indirime gidilmediği takdirde bunun “yetersiz” olacağı riskine karşı uyarıda bulunuyor.
 
Üst