İtalya’da turizm 2019 seviyesinde, e-ticareti 36 milyara taşıdı

Bakec

Member
Taşımacılık sektörü


Özellikle 2023 yılında ulaştırma sektörü, 2022’ye göre %41’lik bir büyüme ile toplam 23,7 milyar avro değerinde, ancak hepsinden önemlisi, toplam değeri 21,7 olan Kovid pandemisinden önceki geçen yıl olan 2019’da %9’luk bir büyüme kaydetti. milyar. 2023’te bile e-ticaret birincil bir rol oynadı ve toplam pazardan daha hızlı büyüyerek (yalnızca çevrimiçi satın alımlar karşılaştırıldığında 2022’de +%50) toplam 16,9 milyar avroya ulaştı. 2019’da sektördeki çevrimiçi satın alma oranı toplamın %55’iyse, 2023’te harcanan 10 avrodan 7 avrodan fazlası (tam olarak %71) dijital kanaldan kaynaklanıyor; özellikle dijital kullanıcıların dolaylı kanallardan ziyade doğrudan kanallar aracılığıyla rezervasyon yapma olasılıkları çok daha yüksektir.



Taşımacılıkta pandemi öncesi değerler oldukça aşıldı”


Milano Politeknik Üniversitesi Seyahat İnovasyon Gözlemevi müdürü Filippo Renga’ya göre, “bugüne kadar ulaştırma sektörünün, özellikle de kiralık araç kiralama konusunda, salgın öncesi dönemin değerlerini çok aştığını söyleyebiliriz” Turistik amaçlı otomobiller ve seyahat uçakları, her iki sektör de 2019’a kıyasla %13 oranında büyüyor, özellikle de bazı durumlarda 2022’ye kıyasla iki katına çıkan tarifelerdeki artış nedeniyle. Trendin tersi olan tek hafif veri şu: Uzun mesafeli seyahatlerin geri dönüşü sayesinde kara taşımacılığının (tren ve otobüsler) dört yıl öncesine göre önemli ölçüde istikrarlı olduğu görülüyor”.

Konaklama sektörü


Otel ve otel dışı sektörlerin toplamı olarak anlaşılan konaklama sektörü de güçlü bir şekilde toparlanıyor. Hem gelen hem de yurt içi akışlar dikkate alındığında, 2023’te 2022’ye kıyasla %11 artışla 35,8 milyara ulaştı ve sektörün toplamının (çevrimdışı artı çevrimiçi) 33,4 milyar avro olduğu 2019 seviyesini %7 oranında aştı. Bu bağlamda, e-ticaret 19,4 milyar avroya (2022 yılına göre 2,9 milyar daha fazla) ulaşıyor ve değer olarak sektörün yüzde 54’ünü temsil eden doğrudan bileşen başta olmak üzere toplam pazardan daha yüksek oranlarda büyümeye devam ediyor.

Organize turizm


Organize turizm de toparlanmayı doğruluyor, ancak tur işletme değerleri (gezi yolculukları hariç) hala 2019’un (-%2) biraz altında. Ancak pandemi dönemini atlatmayı başaran seyahat acenteleri, 2023 yılında 2019’a kıyasla +%2 oranında işlem kaydetti.

“Taşıyıcı dijital kanal”


Seyahat İnovasyon Gözlemevi Direktörü Eleonora Lorenzini, “Bugün gözlemleyebildiğimiz cesaret verici veriler, özellikle uzun mesafeli taşıyıcıların fiyatlarındaki artıştan kısmen etkilenmesine rağmen, gelen ve giden turizmdeki toparlanmadan kaynaklanıyor” sonucuna varıyor. Dijital kanal, hem seyahat edenler hem de operatörler için önemli ve tercih edilen bir unsur olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. Operatörler aynı zamanda sürdürülebilirliğin yeniden tanımlanan sosyal ve çevresel sorunlarına karşı da güçlü bir hassasiyet gösteriyor. yeşil ve dijitalin el ele gittiği sözde ikiz geçiş adına iş modelleri”.
 
Üst