AB kesin olarak onayladı Ita Airways ile Lufthansa arasındaki anlaşma. Brüksel'den yeşil ışık, geçtiğimiz günlerde beklendiği gibi, ilk von der Leyen Komisyonu'nun görev süresinin dolmasından önce geldi. Taraflar artık toplam 829 milyon euro değerindeki operasyonun kapatılması işlemine geçebilecek.
Antitröst ekibinden onay Margrethe Vestager'in Antitröst ekibi, Mef ve Alman kayak devinin, 3 Temmuz'da resmiyete dökülen siyasi anlaşmanın bir parçası olan rekabetin korunmasını garanti altına almak için oluşturduğu taahhütleri olumlu değerlendirdi. Yetkililer, Mef ve Alman şirketi tarafından kritik kabul edilen üç pazar segmentindeki rekabet kaygılarına yanıt vermek amacıyla sunulan teklifleri incelediler: İtalya'dan Orta Avrupa'ya on kısa mesafeli rota (varış noktası Almanya, Avusturya, Belçika ve İsviçre), Milano Linate merkezi ve Fiumicino'dan Washington, Chicago ve Toronto'ya giden üç kıtalararası rota.
Özellikle, Ita ve Lufthansa'nın easyJet ile, Lombardiya havaalanında ve kısa bağlantılarda rekabeti yeniden tesis etmek için ve Iag (Britanya ve Iberia'nın ana şirketi) ve Air France ile imzaladığı çok yıllı ticari anlaşmalar üzerinde duruldu. KLM, yolculara, İtalyan-Alman ikilisinin Kuzey Amerika ile uzun bağlantılarda sunduğu doğrudan yolculuklara mola yoluyla bir alternatif garanti edecek.
Brüksel, imzalanan sözleşmelerin “Lufthansa, Mef ve Ita'dan bağımsızlık kriterlerini karşıladığını” ve “verilen taahhütlerle tutarlı olduğunu” değerlendirdi: Rekabeti garanti altına alacak şirketler, iş planlarıyla “aktif güçler” olduklarını göstermiş oldular İtalyan Newco ve Alman şirketlerinden türeyen gruba yönelik “rekabette geçerli ve geçerli” ifadesinin AB Komisyonuna altını çiziyor.
Lufthansa: “AB'nin Ita konusunda onayı var, 2025'in başında kapanıyor” “Avrupa Komisyonu'ndan gelen yetki, Ita Airways'in başarılı bir şekilde satın alınmasına giden yolda önemli bir kilometre taşını temsil ediyor. Anlaşmanın şu anda '2025'in başında tamamlanması planlanıyor” Lufthansa bunu Brüksel'den gelen son yeşil ışığı “memnuniyetle karşılayarak” duyuruyor.
Giorgetti: “Memnun olduk, bitiş çizgisini görüyoruz” “MPS'den sonra Ita'nın bitiş çizgisini de görüyoruz. Bu yeni etaptan memnunuz, şimdi son kilometreyi katetmemiz gerekiyor”. Böylece Ekonomi ve Maliye Bakanı Giancarlo Giorgetti, Ita-Lufthansa dosyası hakkında konuştu.
Antitröst ekibinden onay Margrethe Vestager'in Antitröst ekibi, Mef ve Alman kayak devinin, 3 Temmuz'da resmiyete dökülen siyasi anlaşmanın bir parçası olan rekabetin korunmasını garanti altına almak için oluşturduğu taahhütleri olumlu değerlendirdi. Yetkililer, Mef ve Alman şirketi tarafından kritik kabul edilen üç pazar segmentindeki rekabet kaygılarına yanıt vermek amacıyla sunulan teklifleri incelediler: İtalya'dan Orta Avrupa'ya on kısa mesafeli rota (varış noktası Almanya, Avusturya, Belçika ve İsviçre), Milano Linate merkezi ve Fiumicino'dan Washington, Chicago ve Toronto'ya giden üç kıtalararası rota.
Özellikle, Ita ve Lufthansa'nın easyJet ile, Lombardiya havaalanında ve kısa bağlantılarda rekabeti yeniden tesis etmek için ve Iag (Britanya ve Iberia'nın ana şirketi) ve Air France ile imzaladığı çok yıllı ticari anlaşmalar üzerinde duruldu. KLM, yolculara, İtalyan-Alman ikilisinin Kuzey Amerika ile uzun bağlantılarda sunduğu doğrudan yolculuklara mola yoluyla bir alternatif garanti edecek.
Brüksel, imzalanan sözleşmelerin “Lufthansa, Mef ve Ita'dan bağımsızlık kriterlerini karşıladığını” ve “verilen taahhütlerle tutarlı olduğunu” değerlendirdi: Rekabeti garanti altına alacak şirketler, iş planlarıyla “aktif güçler” olduklarını göstermiş oldular İtalyan Newco ve Alman şirketlerinden türeyen gruba yönelik “rekabette geçerli ve geçerli” ifadesinin AB Komisyonuna altını çiziyor.
Lufthansa: “AB'nin Ita konusunda onayı var, 2025'in başında kapanıyor” “Avrupa Komisyonu'ndan gelen yetki, Ita Airways'in başarılı bir şekilde satın alınmasına giden yolda önemli bir kilometre taşını temsil ediyor. Anlaşmanın şu anda '2025'in başında tamamlanması planlanıyor” Lufthansa bunu Brüksel'den gelen son yeşil ışığı “memnuniyetle karşılayarak” duyuruyor.
Giorgetti: “Memnun olduk, bitiş çizgisini görüyoruz” “MPS'den sonra Ita'nın bitiş çizgisini de görüyoruz. Bu yeni etaptan memnunuz, şimdi son kilometreyi katetmemiz gerekiyor”. Böylece Ekonomi ve Maliye Bakanı Giancarlo Giorgetti, Ita-Lufthansa dosyası hakkında konuştu.