en az 200 bin araba üretmemiz lazım

Bakec

Member
Tgcom24




Stellantis: “Bir milyon araçlık kapasite ancak teşviklere ihtiyaç var”


“Torino, Mirafiori ve Piedmont'un tamamıyla birlikte her şeyin başladığı şehir veya bölgedir ve gelecekte de öyle olacaktır; yalnızca ülkemizle sınırlı olmayıp Stellantis'in tüm küresel faaliyetlerini kapsayan kararların atan kalbidir. “, diye güvence verdi Stellantis'in Genişletilmiş Avrupa operasyonlarından sorumlu başkan yardımcısı Davide Mele.

“Uygun Fiyatlı Arabalar”


“Fabrikalarımız için bir milyon araçlık ortak hedefimize uygun bir geleceği garanti altına alacak kapasiteyi yarattığımıza inanıyoruz. Ancak araç üretiminin, sonuçta birbiriyle bağlantılı olan bir endüstriyel sistemin istikrarını garanti etmek için yeterli olamayacağını da biliyoruz. Müşterinin talebi, ürünün ulaşılabilirliği ve pazar dinamikleri” diyen Davide Mele bir kez daha altını çizdi. “Üretimin pazar talebiyle sıkı bir şekilde ilişkili olduğuna dair çok açık bir kuralımız olmalı. Müşteri talebine göre otomobil üretiyoruz, tersini değil. Bu nedenle bu çok önemli” Teşvikler yoluyla uygun fiyatlı otomobillerle talebi canlandırmak böylece fabrikalarımıza ve tedarikçilerimize iş ve istihdam sağlıyoruz.”

Mele: “Teşviklerdeki gecikme Stellantis'in İtalyan sitelerine yük oluyor”


Davide Mele, teşviklerin ertelenmesinin “Stellantis'in İtalyan tesislerini ve özellikle Mirafiori'yi önemli ölçüde etkilediğini” yineledi. “Geçen 1 Şubat'ta, bir yıllık bir hamileliğin ardından yeni teşvikler açıklandı ancak bugün, yani 3 Nisan itibarıyla, bu tedbirlerin fiili olarak ne zaman uygulamaya konacağından hâlâ emin değiliz. Bu arada pazar ivme kaybetmeye devam ediyor ve İtalya, elektrifikasyonun geliştirilmesinde Avrupa'nın gerisinde kalıyor. Bu durum İtalyan tesislerimiz ve özellikle Mirafiori üzerinde önemli bir etkiye sahip”, diye devam etti Mele.


Fiom Torino: “Toplantı hiçbir şeyi çözmedi”


“Toplantı hiçbir şeyi çözmedi. Torino'da felaket yaşıyoruz, Mirafiori'de 17 yıldır işten çıkarmalar yaşanıyor ve dışarıda 500'den fazla metal işleme şirketi kapanıyor, 35 bin iş kaybı yaşanıyor, üretim modelleri neden olmasın?” Yeni modellerin üretimini, mühendis ve teknisyenlere yönelik projeleri ve gençlerin işe alınmasını içeren tesisin yeniden faaliyete geçmesini talep ediyoruz. Bu noktalar olmadan Mirafiori'nin yedi yıl içinde tüm fabrikalar gibi tüketim nedeniyle kapanması riski var. çalışanlar emekli olacak. Bu, Torino'nun daha da yoksullaşmasına yol açacaktır” diyerek Torino Fiom-Cgil genel sekreteri Edi Lazzi'ye saldırdı.

CGIL: “12. üniter grev”


CGIL de aynı görüşte. Mimit'teki toplantıda “Stellantis'ten Mirafiori işçilerine yönelik sosyal sorumluluk ve garantiler konusunda henüz bir yanıt alınmadı. Mirafiori kaporta atölyeleri için sosyal güvenlik ağlarının yoğun kullanımı, teşvik planıyla birlikte yıl sonuna kadar bekleniyor.” Gönüllü çıkışlar, 6 Aralık'ta başlatılan çalışmaları ve ilgili teknik tabloları da ciddi şekilde tehlikeye atıyor.Sektörün tüm oyuncularını aynı masada buluşturan, araç üretimini en az bir milyon adede çıkaracak ve bu sayede istihdamı da güvence altına alacak çalışma Ülkemizde de doğal olarak Stellantis fabrikalarından ve tüm tedarik zincirinden başlayarak, lojistikte, kantinlerde ve çeşitli sahaların temizlik işlerinde çalışan binlerce işçiyi hariç tutmuyoruz”.

“Yeni modeller üretiyoruz”


“Aynı kavramları defalarca yinelediler. Ancak Pil teknolojisi merkezi, döngüsel ekonomi merkezi, DCT elektrikli vites kutularının üretimi, “500 Bev'in tek üretimi olan %100 elektrikli Maserati'nin gelecekteki üretiminin belirsizliği, Torino Fiom Genel Sekreteri Edi Lazzi, “İstihdamı ve İtalyan otomobil üretiminin tarihi merkezinin yeniden faaliyete geçmesini garanti altına almak için kesinlikle yeterli değil” dedi ve şunu ekledi: “Biz, otomobil üretiminden geçen tesisin yeniden faaliyete geçmesini talep ediyoruz. mühendis ve teknisyenlere yönelik yeni modeller, projeler ve gençlerin işe alınması. Bu puanlar olmadan tüm çalışanların emekli olması nedeniyle Mirafiori'nin yedi yıl içinde tüketim nedeniyle kapanması riski vardır. Bu Torino'nun daha da yoksullaşmasına yol açacaktır.”

“Carlos Tavares Palazzo Chigi'ye çağrılmalı”


Fiom'un ulusal sekreteri Samuele Lodi ve konfederasyon başkanı Pino Gesmundo, Stellantis'in sözde “rekabet edebilirliği kolaylaştıran koşullar şirketin kendi yatırımlarının yerini alamayacağını ve yeni platform ve modellerin tahsis seçeneklerini belirleyemeyeceğini” desteklemek için talep ettiği kaynakların belirtti. CGIL'in sekreteri. “Bu nedenle CEO Carlos Tavares'in, grubun İtalya'daki gerçek niyetini açıklığa kavuşturmak ve istihdam ve ülkemiz ekonomisi için stratejik sektörlerden birini korumak için gereken doğru garantileri vermek üzere Palazzo Chigi'ye çağrılmasının gerekli olduğunu” eklediler. – Cevapların yokluğunda, Torino'daki 12 Nisan birleşik grevinden başlayarak, işçilerin derisinde meydana gelen sessiz tasfiyeye her türlü demokratik araçla karşı koyacağız”.

Uilm yineliyor: “Geçici toplantı, Mirafiori'nin yeni bir arabaya ihtiyacı var”


“Maalesef sadece bir ara görüşmeydi.” Bunlar, Mimit'teki Mirafiori hakkındaki Stellantis masasının sonundaki Uilm ulusal sekreteri Gianluca Ficco'nun sözleri. “Bakanın tüketici teşvikleri başlatmak üzere olduğunu memnuniyetle öğrendik ve bunun pazarı zor bir aşamada yeniden başlatacağını umuyoruz. Ancak Torino için yeni, büyük üretimli ve muhtemelen hibrit bir otomobil gerekli olmaya devam ediyor çünkü tam elektrikli araç, Ficco, en azından şimdilik piyasada yer edinmesini tekrarladı. Ayrıca, “en fazla risk altında olan ilgili sektörlerdeki işçilerin korunmasını istiyoruz. Stellantis'in sorumluluğuna ve hükümetin somut koruma eylemlerine ihtiyacımız var”.
 
Üst