Confesercenti “2019’dan beri 52 bin mağaza kapandı”

Bakec

Member
2030’a kadar her gün 18 mağaza kapanma riskiyle karşı karşıya


Durumun önümüzdeki yıllarda daha da kötüleşmesi muhtemeldir. Sağlanan tahminler, şimdi ile 2030 arasında kaybolma riskinin olduğunu gösteriyor. 73 bin ticari faaliyet daha, günde ortalama 18. Ancak Confesercenti’ye göre, hem ailelerin desteğine hem de azaltılarak müdahale edilerek bu gelecek değiştirilebilir. vergi yükü, ama aynı zamanda tanıtmak yapısal önlemler girişimcilere yönelik eğitim paketi, inovasyona destek, yıllık cirosu 400 bin avronun altında olan küçük dağıtım şirketlerine avantajlı vergilendirme gibi. Çalışma, bu önlemlerle, küçük yüzeylerin pazar paylarındaki aşınmayı azaltmanın, satışlarda 5,5 milyar avroyu geri kazanmanın mümkün olacağını ve yaklaşık 30.000 işletmeyi kurtarmak mahalle işletmelerinin önümüzdeki yedi yıl içinde ortadan kaybolmasını önlemek.




azalan ve artan faaliyetler


2019 ile karşılaştırıldığında, mutlak rakamlardaki en büyük düşüşler moda mağazaları (2019 yılına kıyasla -8.553 adet, -%6,3 düşüş). Ancak yüzde olarak çöküyorlar Gazeteler ve kırtasiye (-%13,5, 3.963 daha az işletme için), ekmek ve kek satışı yapan işletmeler, (-%6,1, 679 daha az işletme için) ve et (%-5,7, -1.663 işletme). Kitapçıların kaybı daha sınırlıydı (-%2 veya -112 şirket). Öte yandan, bazı sektörler büyüme kaydetti: meyve ve sebze satışında uzmanlaşmış şirketler (%2 veya 432 şirket daha), balık, kabuklular ve yumuşakçalarda uzmanlaşmış mağazalar (+107 işletme, pozitif + %1,2 değişim ve içecek dağıtımı2019’da 291 faaliyet artan, pandemi öncesine göre +%4,5’lik bir büyüme ile.

İtalyanlar hala fiziki mağazaları tercih ediyor


E-ticaretin aşamalı olarak onaylanmasına rağmen, ben İncelenen dokuz ürün kategorisinden altısı için fiziki mağazalar tercih edilen satın alma kanalı olmaya devam ediyor. Her yaştan 1.000 tüketiciden oluşan bir örneklemden, son bir yılda yalnızca, çoğunlukla veya bazen çevrimiçi olarak satın alanlar çoğunlukta, aslında yalnızca sektörlerde seyahat ve tatiller (%72), elektronik ve teknoloji ürünleri (%62) e moda (%52). Diğer altısında, aslında, fiziksel mağazalar kazanan olmaya devam ediyor: spor malzemeleri ve giyim (%54), kozmetik, parfümeri ve vücut bakımı (%58), mobilya ve mobilya aksesuarları (%69), yiyecek ve içecek paket servisiveya (%69), ev temizlik ürünleri (%77) e yiyecek (%82). ONLAR baby boomers “Y” ve “Z” kuşakları daha çok çevrimiçi alışverişe yönelirken, çevrimdışı satın almalara en çok bağlı olan yaş grubunu oluşturuyor. Ancak e-ticaret tercihi özellikle 1981-1996 yılları arasında doğanların oluşturduğu “Y” kuşağında öne çıkarken, nesil “Z” fiziksel mağazalardaki alışveriş deneyimini olumlu değerlendirmek için geri dönüyor gibi görünüyor.



Enflasyon yükselmeye devam ediyor


Gaz ve enerji fiyatlarındaki artış, henüz düzelmeyen enflasyona yol açtı. Nisan’da tüketici fiyatları yükseldi 8.3 artış%, Mart ayına göre yarım puan daha fazla. 2023’ün ilk dört ayında ise enflasyon oranı %8,8’e eşitti2022’de kaydedilen %8,2’lik enflasyon ortalamasının üzerine çıktı. Fiyatlardaki artışla yüzleşmek için aileler rezervlerini tüketti. 2022’de İtalyanlar tüketime ayırdı yaklaşık 52,9 milyar tasarruf aileler tarafından biriktirildi ve trend tersine çevrilmedikçe daha fazlası yanacak 2023’te 27 milyar.
 
Üst