Yazın sofrada harcamak 15 milyar değerinde

Bakec

Member
Yemek turizmi gelişiyor


Coldiretti, “Ekonomik kalkınma ve istihdam fırsatlarının çoğu, bunların değerlendirilmesine bağlıdır”, diye ekliyor. Temmuz ayında ise geçen yılın aynı dönemine göre %1 artışla 15,6 milyon İtalyan tatile çıkma kararı aldı. Coldiretti, “İtalya’da bir yaz tatili için en önemli bütçe kalemi yemektir” diyen Coldiretti, “o kadar ki, festivallerden şarap yollarına kadar sayısız iyileştirme girişimi sayesinde birçok turist için seyahatin ana nedeni haline geldi. 25.000’den fazla tatil çiftliği”.




Korunması gereken bir miras


İtalyan mutfağı artık bir dünya lideri. Avrupa’nın en yeşil tarımına, en az 25 yıl boyunca zaman içinde devam eden geleneksel kurallara göre elde edilen 5547 spesiyaliteye, toplum düzeyinde tanınan 319 Dop/Igp spesiyalitesine ve 415 Doc/Docg şarabına güvenebilir. Ancak aynı zamanda, yaklaşık 86.000 organik çiftlik, nesiller boyu köylü yemeklerinin sırlarını saklayan 25.000 çiftlik evi ve Campagna Amica ile doğrudan satış yapan 10.000 çiftçi ile organik tarımda liderlik konusunda. İtalyan mutfağının UNESCO Kültürel Miras Listesi’ne adaylığının gösterdiği gibi, korunması önemli olan bir miras, Coldiretti’nin altını çiziyor.





Çok fazla sahte İtalyan yemeği


İtalyan mutfağını korumanın önemini vurgulamak için, yurtdışında taklit edilen birçok İtalyan yemeği vakası da var. Coldiretti/Notosondaggi tarafından yapılan bir ankete göre, yurt dışına iş veya turizm için seyahat eden on İtalyandan en az altısı, en az bir kez sahte bir Made in Italy yemeği veya spesiyalitesiyle karşılaştı. Pastırma yerine pişmiş jambonlu spagetti carbonara ve Roma pecorino yerine rendelenmiş peynirden mascarpone yerine kremalı tiramisuya kadar. Veya Emilian şehrinde yabancılar için tamamen bilinmeyen bir icat olan spagetti bolognese.





Hafife alınmayacak bir ekonomik değer


“Made in Italy tariflerinin net olmaması, tarlalardan raflara ve restoranlara kadar 580 milyar avro değerindeki bir tedarik zincirinde ekonomi ve iş üzerinde olumsuz etkiye sahip sahte İtalyan gıda ürünlerinin çoğalması için verimli bir zemin sunuyor” dedi. . Coldiretti’nin başkanı Ettore Prandini’ye dikkat edin. Kim belirtir: “Ülke için ekonomik ve istihdam değeri, kültürel değere eklenir”.
 
Üst