“Sübvansiyonlar olmazsa İtalya'daki fabrikalar risk altında”

Bakec

Member
01 Şubat 2024, 21:08


Otomobil şirketinin CEO'su “işleri korumak için daha fazlasını yapması gereken” hükümete saldırıyor




Tgcom24




Cevabını kamuoyundan alan hükümeti şaşırtan açıklamalar İtalya Ticaret ve Made in Bakanı Adolfo Urso. Bakan, 950 milyon euroluk yeni teşvik planını açıklamak için toplanan otomotiv yuvarlak masa toplantısından sonra, “Tavares veya diğerleri İtalya'nın, yakın zamanda Stellantis hissedarlık yapısı içindeki sermayesini artıran Fransa'nın yaptığı gibi yapması gerektiğine inanıyorlarsa, bunu bize sormalılar” dedi.


Schlein ve Conte: “İtalya, Stellantis'in ortaklık yapısına katılmalı”


Hükümetin aslında Stellantis'in hissedarı olma niyeti olmasa da, PD sekreteri Elly Schlein bu hipotezi beğeniyor. “Tavares bir meydan okuma başlattı; hükümet bunu üstlenmeli ve Stellantis CEO'sunun provokasyonunun boşa çıkmasına izin vermemelidir. İtalya'nın Stellantis'e katılımının Fransız katılımını dengeleyeceği hipotezi ciddiye alınmalıdır”. M5S'nin lideri Giuseppe Conte de aynı çizgide ve Bakan Urso'dan “sadece devletin Stellantis'e girişi hakkında konuşup müzakere etmemesini” istiyor.



Sendikaların kaygısı


Mirafiori ve Pomigliano'yu en fazla risk altında olan İtalyan fabrikaları olarak belirten Tavares'in sözlerini endişeyle karşılayanlar ise sendikalar. Fiom-Cgil genel sekreteri Michele De Palma, “Kamu parası garanti olmadan verilemez: artık ülke için yanıtlar var” diyor. Üretim ve istihdamı garanti altına almak için Başbakan'dan CEO ve sendika örgütleriyle acil bir toplantı yapmasını istiyoruz. bizim ülkemizde”. Uil Campania'nın genel sekreteri Giovanni Sgambati de özellikle Güney'deki durumdan endişeli.


Urso: “2024 teşvikler açısından deneysel bir yıl”


Bakan Urso, 2024 yılının teşvikler açısından deneysel bir yıl olacağını açıkladı: Teşviklerin işleyişinin doğrulanması ve muhtemelen revizyonlarına devam edilmesi gerekecek. Bakan, ülkemizde otomobil üretimini artırma hedefine ulaşılamaması halinde, gelecek yıldan itibaren otomotiv fonunun kaynaklarının artık tüketimi teşvik etmeye değil, ülkemizde yeni üretken yatırımların geliştirilmesine ve üretimin yeniden dönüştürülmesine yönlendirileceğini belirtti. ve İtalya'da ikinci bir otomobil üreticisi”.



Ayrıca okuyun
sponsorlu içerik





Ayrıca okuyun
sponsorlu içerik






İlgili
 
Üst