Pnrr, üçüncü taksit fonlarının bir kısmı AB anlaşma şemasında ertelendi

Bakec

Member
“Üçüncü ve dördüncü taksitlerin tutarı değişmedi”


Palazzo Chigi, Pnrr tarafından 2023’te öngörülen toplam 35 milyar avronun “tamamen tahsil edileceğini” açıklıyor. Bu nedenle, önerilen değişikliklerin toplam ödeme miktarı üzerinde hiçbir etkisi olmayacaktır. Üçüncü taksitte 18,5 milyar avro için 54 hedef, 16,5 milyar için dördüncü 28 hedef yer alacak. AB Komisyonu ile “derinlemesine bir tartışmanın” ardından, hükümet Pnrr ile ilgili Kontrol Odası toplantısında “öğrenci barınma reformuna ilişkin bir değişiklik talebi” sundu. dönüm noktası dördüncü taksitte ve tedbirin koşullarını ve amaçlarını netleştirin”.

Takvim


Teklif, Komisyonun kendisi ve ardından, Yönlendirme Komitesi tarafından halihazırda incelenmiş ve 11 Temmuz’da Komisyon’a sunulan dördüncü taksitin diğer on değişiklik teklifiyle birlikte AB Konseyi tarafından incelenecek.

AB: “İtalya ile yapıcı alışverişler, değişiklikleri değerlendireceğiz”


Brüksel, AB Komisyonu ile İtalyan makamları arasındaki işbirliğinin “çok yapıcı olduğunu” bildiriyor. Önerilen değişikliği, toparlanma ve dayanıklılık planlarının revizyonlarına ilişkin düzenleyici çerçeve bağlamında resmi olarak değerlendireceğiz. Üçüncü ve dördüncü ödeme taleplerini dikkate alarak, İtalya’nın 2023’te alması gereken toplam ödeme tutarında değişiklik öngörmüyoruz”.

Üçüncü taksit, hükümet: “Karmaşık meydan okuma”


Hükümet kaynakları, Pnrr’nin üçüncü bölümünün “özellikle karmaşık bir meydan okuma” olduğunun altını çizdi. Daha göreve geldiği ilk haftalarda, yönetici “Pnrr tarafından 2022’nin ikinci yarısı için belirlenen 55 amaç ve hedefe (kilometre taşları ve hedefler) tam olarak ulaşılmasını sağlamayı taahhüt etti (üçüncü ödeme talebi)”. Meloni hükümeti göreve başladığında (22 Ekim 2022), aynı kaynaklar, “yirmi beş amaç ve hedefe ulaşıldığını, geri kalan otuz için daha fazla müdahaleye ihtiyaç duyulduğunu kabul etti. Üçüncü taksitten bu yana bunun özellikle karmaşık bir zorluk olduğunun altı çizildi, önceki iki ile karşılaştırıldığında, yalnızca daha fazla sayıda kilometre taşı ve ulaşılması gereken hedefler değil, her şeyden önce, nicel hedeflerde önemli bir artış (sayılar yüksek olduğunda, Komisyon örnekleme faaliyetleri yürütür) öngörüldü. “. Özellikle ilk taksit 51 hedef öngörürken, ikinci taksit 45, üçüncü taksit 55 olmak üzere 39 kilometre taşı ve 16 hedef öngörmüştür. Ayrıca, üçüncü taksit bazı özellikle karmaşık reformları içeriyordu.
 
Üst