Pec, Kamu İdarelerine yönelik dijital tebligat hizmeti devam ediyor

Bakec

Member




Yeni dijital süreç – Başbakanlık Dijital Dönüşüm Dairesi tarafından açıklandığı üzere, yeni platform, tam da analog olanı, yani kağıt üzerinde tamamlayan yeni bir dijital süreç sayesinde, ÖİB’ye vatandaşları yasal değeri olan idari işlemler hakkında bilgilendirmenin daha basit ve daha verimli bir yolunu sunuyor. Sonuç, kamu harcamalarında tasarruf, vatandaşlar için daha düşük bildirim maliyetleri ve daha etkili bir kullanıcı deneyimidir.


Nasıl yapılır – Gönder’in Belediyeler ve merkezi kurumlar tarafından kademeli olarak benimsenmesiyle birlikte, bildirimleri tamamen dijital olarak almayı ve bunlara başvurmayı seçenler için, dijital bir ikamet yerine, yani Inad gibi kamu kayıtlarında bulunan bir Pec adresine veya Gönder’e (https://notifichedigitali.pagopa.it/cittadini) erişerek ve “İletişim bilgileriniz” bölümüne tercihini girerek doğrudan alıcı tarafından belirtilen bir Pec adresine sahip olmak yeterlidir.


Hizmet şu adreste de etkinleştirilebilir:IO uygulamaları aynı zamanda tapuyu görüntülemek ve ödenmesi gereken meblağları ödemek için bir nezaket bildirimi yoluyla bir bildirimin varlığından haberdar olmak. Kullanıcılar, Gönder’e erişim talimatlarıyla birlikte nezaket bildirimlerini alacakları bir e-posta adresi veya cep telefonu numarası da belirtebilir. Dijital iletişim bilgilerinin olmaması durumunda Gönder, bildirimi şu yolla göndermeye devam edecektir: kağıt taahhütlü posta.


Pec nasıl etkinleştirilir – Bir Pec’i etkinleştirmek isteyenler, “İkametgahınızı etkinleştirin” seçeneğini seçerek domiciledigitale.gov.it web sitesine bağlanmalıdır. Spid, Cie veya Cns kimlik bilgileri ile erişilebilir. Bu adım gerçekleştirildikten sonra, daha sonra dijital ikametgah olarak seçilen bir Pec adresi sağlanmalıdır.


Bunun yerine, PA bildirimleri, zaten onaylı postası olanlara doğrudan gönderilecektir. sayesinde bu mümkünReklamda, Ulusal Dijital Konut Dizini, tüm sertifikalı posta adreslerinin girildiği bir tür arşiv. Bununla birlikte, bildirim aşağıdakileri de takip edebilir: diğer kanallar: IO Uygulaması veya sms yoluyla cep telefonu veya normal e-posta yoluyla olanlar.


Gelecekteki gelişmeler – Şimdilik vatandaşlar, idari işlemlerin hızlandığını görseler ve isterlerse hızlı ve güvenli bir şekilde ödemelerini gerçekleştirseler bile bildirimlerin yalnızca “pasif” öznesi olacaklar. Bununla birlikte, Send’in gelecekte daha fazla geliştirmesi olacak: portal aslında etkileşimli olacak ve aynı zamanda vatandaşlar ile Kamu İdaresi arasında resmi diyaloğa izin verecek: örneğin, yol cezaları ile ilgili olarak, bir itiraz ve bir anlaşmazlık sunmak mümkün olacak.


Mevcut aşama, Belediyeler ve kurumların birleşmesi aşamasıdır. şimdilik onu kullanıyorlar dört – Gattinara, Misano Adriatico, Mortara ve Verona – ancak Temmuz ayına kadar sayının artması bekleniyor 100daha sonra yaklaşık olarak Pnrr tarafından tahmin edildiği gibi varmak 800 yerel yönetimler ve merkezi organlar.





Müsteşar Butti: “Maliyetleri düşürelim, süreleri optimize edelim” Teknolojik inovasyondan sorumlu müsteşar Alessio Butti, “Bugün vatandaşlara ve idarelere tüm iletişimleri yasal değerle dijitalleştirmemizi sağlayan yeni, temel bir kamu altyapısını sunuyoruz” dedi. “Send sayesinde, dijital bildirimlerle maliyetleri düşürüyor ve süreleri optimize ediyoruz, herkesin günlük yaşamına önemli bir olumlu değişiklik daha getiriyor ve aynı zamanda maksimum katılımı garanti ediyoruz” diye ekledi.


PagoPA: “Temel bir adım” – PagoPA’nın tek yöneticisi Alessandro Moricca, PagoPa platformu ve IO Uygulaması ile birlikte çalışabilirliği vurgulayarak, “Gönder’in piyasaya sürülmesi, dijital vatandaşlık vizyonunu gerçekleştirmede temel bir adımdır ve kurumlar ile özel operatörler arasındaki verimli işbirliğinin yanı sıra bölgedeki kurumları destekleyen teknolojik ortakların sürekli desteği sayesinde mümkün olmuştur.”
 
Üst