Ekim ayında Avrupa'da otomobil pazarı durma noktasına geldi. Bu, eski kıtadaki otomobil üreticilerini bir araya getiren Acea derneği tarafından yayınlanan ve yeni otomobil kayıtlarının 2023'ün aynı ayına göre yalnızca %0,1 arttığını gösteren verilerle de doğrulanıyor. Hiç de cesaret verici bir rakam değil bu. Yeni makinelerin satışlarında büyük düşüşlerle sonuçlanan Eylül ve Ağustos aylarına kıyasla bu eğilimi tersine çevirebilecek tek değere sahip. Yılın başından bu yana, yıllık bazda %0,9 artışla 10 milyon 821 bin otomobil tescil edildi; İspanya %4,9 artışla ilk sırada yer alırken, onu %0,9 artışla İtalya takip etti. Fransa ve Almanya ilk on ayda sırasıyla %2,7 ve %0,4 düşüş göstererek kötü performans gösterdi.