Mfe-Mediaset, net kârını Covid öncesine göre yüzde 30,1 artırdı

Bakec

Member
Covid öncesine göre %30 büyüme – Düzeltilmiş net kâr, Covid 2019 öncesine göre %30 artışla 247 milyon Euro’ya ulaştı. uluslararası düzeyde son derece olumsuz jeopolitik koşullar” diye ekledi Pier Silvio Berlusconi, grubun geçen yılki mali tabloları hakkında yorum yaptı.








Maliyet azaltma – “Grubun tüm yayıncılık ve ticari faaliyetlerini yeniden şekillendirmek için hızla harekete geçtik ve bu da maliyetlerde önemli bir düşüş sağladı. Sonuç çok olumluydu: 2022’de bile tüm medya sektörünün hesapları düştü, hatta ciddi istihdam yeniden yapılanmalarıyla birlikte Mfe, işgücü üzerinde herhangi bir etki yaratmadan önemli bir kâr elde edilmesine yol açan yönetimsel eylemlerden özellikle memnun” dedi.


TV reytingleri ve reklam gelirleri – Hepsi “geliştirme finansmanından vazgeçmeden: Üretilen nakit akışıyla, Mediaset España’nın devralma teklifini, hazine hissesi satın alma projesini ve ProsiebenSat1 hissesinin büyümesini destekledik. Kesin kontrol maliyetlerine rağmen elde edilen mükemmel televizyon izleme sonuçları ve Bunun sonucunda referans pazarlardan daha yüksek olan reklam gelirleri, hissedarlar kuruluna 2021 değerlerini teyit eden yeni bir temettü dağıtımı teklif etmemize izin veriyor” dedi. “O zaman arşivleyelim çok olumlu bir 2022her zaman tüm paydaşların çıkarlarına yöneliktir”, diye tamamladı Mfe-Mediaset genel müdürü.









Jeopolitik bağlam – Bu yılın ilk yarısında, Ukrayna’da devam eden çatışma ve yüksek enflasyonist baskı nedeniyle uluslararası jeopolitik durum son derece belirsizliğini koruyor. Enerji fiyatlarının yavaş ama kademeli olarak normalleşmesine rağmen, yüksek “çekirdek” enflasyon ve merkez bankalarının (özellikle ECB) faiz oranlarını artırmaya devam etme istekliliği, hem İtalya’da hem de İspanya’da halen oldukça zayıf olan talep eğilimine katkıda bulunuyor. . Bu bağlamda, İtalya’da ilk çeyrekte mükemmel yayıncılık sonuçlarıyla desteklenen reklam satışlarının performansı, 2022’nin aynı dönemine kıyasla kesinlikle olumlu, istikrarlı ve tüm yılın aynı dönemine kıyasla büyüme gösteren (+%2) tek çeyrek. İspanya’da, piyasa koşullarının hâlâ oldukça zorlu olduğu ilk iki ayın ardından, finansman hem Mart’ta hem de şimdiye kadar görüldüğü kadarıyla Nisan’da kademeli bir iyileşme kaydetti.


Gelecek için taahhütler – Yatırımlara gelince, referans senaryonun devam eden belirsizliği, Grubun geleceğe yönelik taahhütlerini destekleme kararlılığını etkilemez: özellikle yerel içerik, yeni dijital reklam pazarları ve ProsiebenSat1 hissesiyle bağlantılı yatırımlar. , MFE’nin uzun vadeli hissedar olarak rolünü teyit ettiği bir şirket. MFE Group’un 2022’de ProsiebenSat1’den 42,3 milyon euro kupon toplamasının ardından bugün itibariyle 2023’te dağıtılması teklif edilecek temettü miktarı henüz bilinmiyor.


Maliyetler, operasyon ve yenilik – Cari yılda Grup, her zaman olduğu gibi işletme maliyeti kontrolü, yenilikçilik ve karakteristik süreçlerin dijitalleştirilmesi ile yerel yayıncılık teklifinin etkinliğini dikkatli bir şekilde dengelemeye odaklanmaya devam edecek. Amaç, yıllık bazda (2022’ye kıyasla önemli ölçüde durağan bir reklam bağlamında bile) pozitif bir konsolide faaliyet sonucu, net sonuç ve nakit üretimi (Serbest Nakit Akışı) elde etmek olacaktır.
 
Üst