Küresel gıda talebinin itici güçleri önemli ölçüde değişiyor ve bunları anlamak, sektördeki herhangi bir yatırım kararı için kritik öneme sahip. Üç belirleyici faktör olacaktır: nüfus artışından gelir artışına geçiş, tedarik zincirlerini ve tarımsal üretimi değiştiren yakınsama, tüketici tercihlerinin daha pratik, sağlıklı ve güvenli seçeneklere doğru kayması. Daha sağlıklı, daha sürdürülebilir ürünlere sahip girişimler, yatırımcılar için erken aşamada cazip fırsatlar sunabilir; buna bir örnek, Hello Fresh ve Dinnerly gibi Avrupa ve ABD’de sağlık ve zindelik segmentini hedef alan ve belirli soruları yanıtlayan kişiselleştirilmiş yemek hizmetlerinin yükselişidir. .
GELİR ÖNEMLİ FAKTÖR OLUYOR
Bunlar, refahın yayılmasına ilişkin bir analizde PGIM Investments’ın göstergeleridir ve tercihlerdeki değişiklik, gıda talebini değiştiriyor, imzalı Şehriyar Antia, Tematik Araştırma Başkanı, gelecekteki gıda talebinin daha fazla küresel zenginlik tarafından yönlendirileceği tahmininden yola çıkarken, son 60 yılda ana itici faktör, şu anda yalnızca Güney Asya ve Sahra altı bölgelerinde yoğunlaşan nüfus artışı olmuştur. Afrika. Bunun yerine, gelir artışının etkisi, et, balık ve işlenmiş gıdalar gibi yoğun kaynak tüketen gıdalara doğru ilerleyen gelecekteki talebin anahtarı olacaktır.
GELİŞMEKTE OLAN VE SINIR PİYASALARIN İTMELERİ
PGIM uzmanı, gelir artışının aynı zamanda çeşitli bölgeler arasında bir yakınsamaya yol açtığını, bunun da gelecekteki talebi etkileyen ikinci faktör olduğunu belirtiyor. Son 60 yılda, gelişmekte olan ve büyüyen Sınır Pazarları yalnızca et tüketiminde bir artış değil, aynı zamanda hayvansal protein açısından yüksek bir diyete doğru genel bir geçiş, süt ürünleri, buğday, yağlar ve şeker, genellikle “Batı diyeti” olarak anılır. Bunun üç temel sonucu vardır: üretim yeri ile nihai tüketici arasındaki mesafenin artması, daha yüksek kesinti riski ve güvenlik üzerindeki etkisi ile yeni altyapı ve ulaşım ihtiyaçları ve son olarak, sistemi daha az dayanıklı hale getiren daha az ürüne daha fazla bağımlılık. hastalık veya zararlılara.
ET SEKTÖRÜNDE YANLIŞ FIRSATLAR
Gelişmiş pazarlarda sağlık ve esenliğin önemi, ürünlerin, bileşenlerin ve süreçlerin seçimini etkiler. Üreticiler ve işleyiciler, daha fazla lif ve daha az şeker ve yağ içeren daha sağlıklı çözümlere geçerek uyum sağlıyor. Örneğin, ABD’de yüksek fruktozlu mısır şurubu üretimi, 1999’daki zirvesinden bu yana yaklaşık %20 azaldı. Bu nedenle PGIM uzmanı, yatırım etkileriEt üreticilerinin, geleneksel et 2030 yılına kadar %14 büyüyecekken bitki bazlı et zaten zirve yaptığı için karşıt bir fırsat sunduğunu belirtiyor.
SOĞUK DEPOLAMA VE TAŞIMADA FIRSATLAR
Gelirler yükseldikçe, tüketiciler diyetlerinde daha fazla et isterler ve küresel üreticiler, özellikle orta sınıfların büyüdüğü gelişmekte olan pazarlarda bundan yararlanmaya hazırdır. Özellikle ABD’de Tyson Food ve OSI ile Brezilya’da JBS’den bahseden Antia, hem ürün bazında hem de bölgesel olarak çeşitlendi. Ayrıca soğuk depolama ve nakliye, küresel büyüme için fırsatlar sunuyor, soğuk hava depoları için önemli bir role sahiptir. ÇSY’ye duyarlı yatırımcılar için, soğuk nakliye zincirine yapılan yatırımlar aynı zamanda israfı azaltmak için bir fırsat sunarken, soğuk depolama gayrimenkul sektörü özellikle ABD’de ve aynı zamanda %20’nin oldukça üzerinde büyüme beklenen oranlarıyla Asya ve Latin Amerika’da caziptir. önümüzdeki on yıl boyunca.
DÖNÜŞÜMDE AMBALAJ
Ardından, artan talep sayesinde istikrarlı nakit akışı sunan ambalaj sektörü hazır yemeklerdeki artış, aynı zamanda israfı azaltma arzusu ve giderek daha fazla ithalata bağımlı olan diyetler tarafından da yönlendiriliyor. Makine ve teçhizat sektörü yatırımcılar için cazip fırsatlar sunuyor, çünkü büyük oyuncular yenilikleri finanse edecek kaynaklara sahip, durgunluklara karşı nispeten dirençli ve istikrarlı müşteri tabanlarına sahip. Ambalaj talebi yapışkan ve PGIM uzmanı, son yıllarda tek kullanımlık metal kaplardaki güçlü büyümeyi gerekçe göstererek kendi segmentlerinde lider şirketler aramayı öneriyor.
SAĞLIK VE SAĞLIK SEÇENEKLERİNİN ROLÜ
Son olarak, sağlık ve zindelik seçenekleri de gıda inovasyonunu yönlendiriyor ve daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir ürünler sunan girişimler, yatırımcılar için cazip erken fırsatlar sunabilir. Antia örnek olarak gösteriyor Merhaba Taze ve Akşam Yemeği Avrupa ve ABD’de, Risk Sermayesi anlaşmaları arayan yatırımcıların, tüketicilerini değişen davranış veya tercihlere zorlamaya güvenen şirketler yerine, fiyat ve zevk arasındaki uçurumu kapatan şirketlere bakması gerektiğini de sözlerine ekledi.
SAĞLIK FAKTÖRÜ VE PERAKENDE FIRSATLARI
Sağlık sektörü trendi, ABD’deki Wegmans ve Hy-Vee veya Tesco gibi bölgesel hakimiyete sahip şirketler için perakende satış fırsatları yarattı. carrefoursa Avrupa’da. Tüketiciler, perakendeci markalarına giderek daha fazla sadık kalıyor ve perakendeciler, tekliflerini daha sağlıklı, daha yüksek marjlı ürünleri içerecek şekilde genişletti. Antia, bu zincirlerin ayrıca fiyatlandırmada daha fazla esnekliğe sahip olduğunu belirtiyor ve bölgeler arası operatörlerin gelişmiş bir çevrimiçi veya fiziksel alışveriş deneyiminin rahatlığını sağlamak için teknoloji ve dijitalleşmeden de yararlandığını ekliyor.
Financialounde.com tarafından düzenlenen içerik
GELİR ÖNEMLİ FAKTÖR OLUYOR
Bunlar, refahın yayılmasına ilişkin bir analizde PGIM Investments’ın göstergeleridir ve tercihlerdeki değişiklik, gıda talebini değiştiriyor, imzalı Şehriyar Antia, Tematik Araştırma Başkanı, gelecekteki gıda talebinin daha fazla küresel zenginlik tarafından yönlendirileceği tahmininden yola çıkarken, son 60 yılda ana itici faktör, şu anda yalnızca Güney Asya ve Sahra altı bölgelerinde yoğunlaşan nüfus artışı olmuştur. Afrika. Bunun yerine, gelir artışının etkisi, et, balık ve işlenmiş gıdalar gibi yoğun kaynak tüketen gıdalara doğru ilerleyen gelecekteki talebin anahtarı olacaktır.
GELİŞMEKTE OLAN VE SINIR PİYASALARIN İTMELERİ
PGIM uzmanı, gelir artışının aynı zamanda çeşitli bölgeler arasında bir yakınsamaya yol açtığını, bunun da gelecekteki talebi etkileyen ikinci faktör olduğunu belirtiyor. Son 60 yılda, gelişmekte olan ve büyüyen Sınır Pazarları yalnızca et tüketiminde bir artış değil, aynı zamanda hayvansal protein açısından yüksek bir diyete doğru genel bir geçiş, süt ürünleri, buğday, yağlar ve şeker, genellikle “Batı diyeti” olarak anılır. Bunun üç temel sonucu vardır: üretim yeri ile nihai tüketici arasındaki mesafenin artması, daha yüksek kesinti riski ve güvenlik üzerindeki etkisi ile yeni altyapı ve ulaşım ihtiyaçları ve son olarak, sistemi daha az dayanıklı hale getiren daha az ürüne daha fazla bağımlılık. hastalık veya zararlılara.
ET SEKTÖRÜNDE YANLIŞ FIRSATLAR
Gelişmiş pazarlarda sağlık ve esenliğin önemi, ürünlerin, bileşenlerin ve süreçlerin seçimini etkiler. Üreticiler ve işleyiciler, daha fazla lif ve daha az şeker ve yağ içeren daha sağlıklı çözümlere geçerek uyum sağlıyor. Örneğin, ABD’de yüksek fruktozlu mısır şurubu üretimi, 1999’daki zirvesinden bu yana yaklaşık %20 azaldı. Bu nedenle PGIM uzmanı, yatırım etkileriEt üreticilerinin, geleneksel et 2030 yılına kadar %14 büyüyecekken bitki bazlı et zaten zirve yaptığı için karşıt bir fırsat sunduğunu belirtiyor.
SOĞUK DEPOLAMA VE TAŞIMADA FIRSATLAR
Gelirler yükseldikçe, tüketiciler diyetlerinde daha fazla et isterler ve küresel üreticiler, özellikle orta sınıfların büyüdüğü gelişmekte olan pazarlarda bundan yararlanmaya hazırdır. Özellikle ABD’de Tyson Food ve OSI ile Brezilya’da JBS’den bahseden Antia, hem ürün bazında hem de bölgesel olarak çeşitlendi. Ayrıca soğuk depolama ve nakliye, küresel büyüme için fırsatlar sunuyor, soğuk hava depoları için önemli bir role sahiptir. ÇSY’ye duyarlı yatırımcılar için, soğuk nakliye zincirine yapılan yatırımlar aynı zamanda israfı azaltmak için bir fırsat sunarken, soğuk depolama gayrimenkul sektörü özellikle ABD’de ve aynı zamanda %20’nin oldukça üzerinde büyüme beklenen oranlarıyla Asya ve Latin Amerika’da caziptir. önümüzdeki on yıl boyunca.
DÖNÜŞÜMDE AMBALAJ
Ardından, artan talep sayesinde istikrarlı nakit akışı sunan ambalaj sektörü hazır yemeklerdeki artış, aynı zamanda israfı azaltma arzusu ve giderek daha fazla ithalata bağımlı olan diyetler tarafından da yönlendiriliyor. Makine ve teçhizat sektörü yatırımcılar için cazip fırsatlar sunuyor, çünkü büyük oyuncular yenilikleri finanse edecek kaynaklara sahip, durgunluklara karşı nispeten dirençli ve istikrarlı müşteri tabanlarına sahip. Ambalaj talebi yapışkan ve PGIM uzmanı, son yıllarda tek kullanımlık metal kaplardaki güçlü büyümeyi gerekçe göstererek kendi segmentlerinde lider şirketler aramayı öneriyor.
SAĞLIK VE SAĞLIK SEÇENEKLERİNİN ROLÜ
Son olarak, sağlık ve zindelik seçenekleri de gıda inovasyonunu yönlendiriyor ve daha sağlıklı ve daha sürdürülebilir ürünler sunan girişimler, yatırımcılar için cazip erken fırsatlar sunabilir. Antia örnek olarak gösteriyor Merhaba Taze ve Akşam Yemeği Avrupa ve ABD’de, Risk Sermayesi anlaşmaları arayan yatırımcıların, tüketicilerini değişen davranış veya tercihlere zorlamaya güvenen şirketler yerine, fiyat ve zevk arasındaki uçurumu kapatan şirketlere bakması gerektiğini de sözlerine ekledi.
SAĞLIK FAKTÖRÜ VE PERAKENDE FIRSATLARI
Sağlık sektörü trendi, ABD’deki Wegmans ve Hy-Vee veya Tesco gibi bölgesel hakimiyete sahip şirketler için perakende satış fırsatları yarattı. carrefoursa Avrupa’da. Tüketiciler, perakendeci markalarına giderek daha fazla sadık kalıyor ve perakendeciler, tekliflerini daha sağlıklı, daha yüksek marjlı ürünleri içerecek şekilde genişletti. Antia, bu zincirlerin ayrıca fiyatlandırmada daha fazla esnekliğe sahip olduğunu belirtiyor ve bölgeler arası operatörlerin gelişmiş bir çevrimiçi veya fiziksel alışveriş deneyiminin rahatlığını sağlamak için teknoloji ve dijitalleşmeden de yararlandığını ekliyor.
Financialounde.com tarafından düzenlenen içerik