03 Temmuz 2023 13:06
Bir Ipsos araştırmasına göre, yurttaşların neredeyse yarısı çevreye fayda sağlamak için yaşam tarzlarını değiştirmeye istekli.
Sürdürülebilir yaşam tarzı zaten yaygın
Anketten İpsos İtalyanların çoğunluğunun sürdürülebilirliğe özen gösterdiği ve kendilerini günlük yaşamlarında bir süre daha yeşil bir yaşam tarzı sürdürmeye adadıkları ortaya çıktı: Ailelerin %89’u ayrı atık toplama, %88’i enerji tasarrufu yapmaya ve %87’si su tüketimini azaltmaya çalışıyor. Ayrıca, %41’i “yeterince” ve yalnızca %19’u düzenli olarak yapsa bile, insanların %60’ı organik ürünler satın alıyor. Yurttaşların %56’sı adil ticaret ürünlerini seçiyor, bunların %39’u alımlarını çeşitlendiriyor ve %17’si düzenli tüketiciler.
“Değişimi hızlandırmak gerekiyor”
Değişmeyen ise, değişimi yaşamanın zorlayıcı olduğunun ve alışkanlıklarınızdan çıkmanızı gerektirdiğinin farkındalığıdır” diye yorumluyor. Andrew Alemanno, Ipsos Stratejisi3’ün müdürü. “Birçoğu ‘hareket etmeye’ hazır hissediyor, ama bu İdeal eğilim, olumsuz sonuçlar tarafından engellenir.. Aslında, İtalyanların %58’i için enerji, çevre, dijital ve sosyal geçişleri toplumun bazı üyeleri veya sektörleri üzerinde olumsuz yansımalar olmadan gerçekleştirmek imkansız olacak. Yaklaşık yarısı, %45, yan etkilerin sınırlı ve yönetilebilir olmasını bekliyor ve yalnızca %18, faydaların rahatsızlıktan çok daha ağır basacağına inanıyor. Bu dönüşüm aşamasını hızlandırmak çok önemlidir.”
İlgili
Bir Ipsos araştırmasına göre, yurttaşların neredeyse yarısı çevreye fayda sağlamak için yaşam tarzlarını değiştirmeye istekli.
Sürdürülebilir yaşam tarzı zaten yaygın
Anketten İpsos İtalyanların çoğunluğunun sürdürülebilirliğe özen gösterdiği ve kendilerini günlük yaşamlarında bir süre daha yeşil bir yaşam tarzı sürdürmeye adadıkları ortaya çıktı: Ailelerin %89’u ayrı atık toplama, %88’i enerji tasarrufu yapmaya ve %87’si su tüketimini azaltmaya çalışıyor. Ayrıca, %41’i “yeterince” ve yalnızca %19’u düzenli olarak yapsa bile, insanların %60’ı organik ürünler satın alıyor. Yurttaşların %56’sı adil ticaret ürünlerini seçiyor, bunların %39’u alımlarını çeşitlendiriyor ve %17’si düzenli tüketiciler.
“Değişimi hızlandırmak gerekiyor”
Değişmeyen ise, değişimi yaşamanın zorlayıcı olduğunun ve alışkanlıklarınızdan çıkmanızı gerektirdiğinin farkındalığıdır” diye yorumluyor. Andrew Alemanno, Ipsos Stratejisi3’ün müdürü. “Birçoğu ‘hareket etmeye’ hazır hissediyor, ama bu İdeal eğilim, olumsuz sonuçlar tarafından engellenir.. Aslında, İtalyanların %58’i için enerji, çevre, dijital ve sosyal geçişleri toplumun bazı üyeleri veya sektörleri üzerinde olumsuz yansımalar olmadan gerçekleştirmek imkansız olacak. Yaklaşık yarısı, %45, yan etkilerin sınırlı ve yönetilebilir olmasını bekliyor ve yalnızca %18, faydaların rahatsızlıktan çok daha ağır basacağına inanıyor. Bu dönüşüm aşamasını hızlandırmak çok önemlidir.”
İlgili