Ita-Lufthansa, Mef AB'ye düzeltmeler gönderdi: "Ekonomik koşullar değişmiyor"

Bakec

Member
Mef'in varRekabet Genel Müdürlüğü'ne gönderildiklerini bildirdi Avrupa Komisyonu girişini sağlayan yoğunlaşma operasyonuna istinaden sunulan düzeltici tedbirler arasında yer alan anlaşmalar Alman Lufthansa başkentinde Ita HavayollarıAvrupa Komisyonu'nun 3 Temmuz 2024 tarihli kararında öngörüldüğü gibi. Bir notta şunu okuyoruz. “Operasyonun kapatılmasına devam etmek için Avrupa Komisyonu'nun nihai onayını güvenle bekliyoruz – diye devam ediyor – Beklenen ekonomik koşullar, halihazırda imzalanmış olan anlaşmaya kıyasla değişmedi.”




Hafta sonu süren sıkı görüşmelerin ardından, MEF ve Alman kayak devi son dakikada nihai plan üzerinde bir anlaşma imzaladılar ve bu plan daha sonra saat 23.59 olarak belirlenen süreye uyularak hızlı bir şekilde Brüksel'e gönderildi. Geçen hafta başında Frankfurt'un bir tane talebi üzerine çıkan anlaşmazlığın ardından fiyat indirimi Almanlar, “şantaja” boyun eğmeye ve yeni şirketi “satmaya” istekli olmayan Hazine'yi çileden çıkardı, dibe doğru yarıştan vazgeçti.



“Beklenen ekonomik koşullar” Temmuz 2023'te imzalanan İtalyan-Alman ittifakı sözleşmesinde “Değişikliğe uğramadılar”Mef, uzun zamandır beklenen duyuruyu yayınlayan bir notta belirtti. Artık kapanışa devam etmek için Avrupa Komisyonu'nun nihai onayını “güvenle” bekliyoruz. Avrupa antitröst kurumunun daha fazla değişiklik olmadan açıklamaya hazır olduğuna dair olumlu bir nihai karar. Son müzakere turu, esnek olmayan CEO Carsten Spohr liderliğindeki Alman devinin, Alitalia'nın küllerinden doğan İtalyan şirketinin kontrolünü ele geçirmek için ödemeye çağrıldığı 829 milyon avroluk toplam yatırımın ikinci dilimi etrafında dönüyordu.



Mef ve Lufthansa son birkaç saatte bunu yapmaya çalıştı Kaybolan güveni yeniden sağlamak Son günlerde İtalya'nın indirim talebine hayır cevabını alan Almanlar, stratejik anlaşmayı kurtarmak için rotayı tersine çevirdi. Birincisi, fiyat konusundaki taleplerini azaltarak ve nitelikli kaynaklara göre on milyonun altında bir indirim talep ederek. Ardından da son sızdırılan bilgilere göre, geçtiğimiz günlerde öne sürülen Ita'nın %49'unun (yatırımın ikinci taksiti) alımının ertelenmesinden ve fiyat ayarlaması maddesinden vazgeçildi. Bakanlığın Ekonomi Dairesi genel müdürü ve bağlı kuruluşların başkanı Marcello Sala'dan oluşan ekip, anlaşmazlığı onardı.



Gece 23:00'ten kısa bir süre sonra, gökyüzünün dengesinin korunmasına yönelik taahhütler (sözde çareler) paketi masaya ulaştı.AB antitröst. Açıklandığı üzere belgelerde, kritik kabul edilen pazar segmentlerinde rekabeti garanti altına almak amacıyla rakip taşıyıcılar tarafından imzalanan sözleşmeler de yer alıyor. Yarışmacıların isimleri, Milan-Linate merkezi ve İtalya ile Orta Avrupa (Almanya, Belçika, İsviçre ve Avusturya varış noktası) ile Air France ve Iag (British Airways'in ana şirketi) arasındaki on kısa mesafeli güzergah için easyJet'in adlarına karşılık gelmektedir. ve Iberia) Fiumicino ile Washington, San Francisco ve Toronto arasındaki uzun okyanus ötesi bağlantılar için.



AB tarafından olumlu değerlendirilen tüm çözümler, büyük ihtimalle AB'ye son yeşil ışığı yakacak. İtalya-Lufthansa düğünü ay sonuna kadar. Brüksel'deki bu çalkantılı günlerde bile güven her zaman vaaz edilmeye devam etti: Yeni şirketin satış fiyatının, sadece son derece zorlu politik ortamda geliştirilen taahhütlere saygı göstermeye odaklanan antitröst teknisyenlerinin gözünde aslında hiçbir önemi yoktu. 3 Temmuz'da Roma ve Frankfurt ile anlaşmaya varıldı.



Artık Margrethe Vestager'ın Antitröst ekibinin teknisyenlerinin paketi değerlendirmesi ve hibe vermesi birkaç gün sürecekkasım ayı sonuna kadarVestager döneminin son eylemlerinden birini temsil edecek son bir yeşil ışık. Hemen ardından Lufthansa'nın ITA yönetim kuruluna girmesiyle kapanış zamanı gelecek: Spohr'un geçtiğimiz haftalarda açıkladığı gibi her şey ittifakın “2025'in başında” uçuşa geçeceğini gösteriyor.
 
Üst