İkinci el online otoda satışlar da fiyatlar da arttı
Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlenen datalara göre, Türkiye ikinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında geçen ay 168 bin 181 adet (ilandan büsbütün kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) satış gerçekleşti.
Bu yılın kasım ayında satışlarda ekim ayına kıyasla yüzde 16.2, birinci 11 ayın toplamında geçen yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 10 artış kaydedildi.
İlana çıkan araçların yüzde 47’si satıldı
Kasımda ikinci el online satışlar ortasında binek araçların hissesi yüzde 81, yavaşça ticari araçların hissesi yüzde 19 olarak belirlendi. İkinci el online binek ve yavaşça ticari pazarında ilana çıkan araç adedi kasımda 361 bin 382 olurken, ilana koyulan araç sayısı evvelki aya kıyasla yüzde 1 arttı. İlana çıkan araçların yüzde 47’si satıldı.
İkinci el pazarında en çok satışı gerçekleşen birinci 32 markanın 258 modeline ilişkin 2 bin 543 varyantın 2010-2021 model senelerındaki 123 bin 620 ilanının fiyat değişimleri incelenerek yapılan tahlile nazaran, kasımda ikinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında perakende fiyatların bundan evvelki aya göre yüzde 1.45 arttığı gözlendi.
Satışlarda en büyük hisse dizelin
Türkiye ikinci el online binek ve yavaşça ticari pazarı motor tipine nazaran değerlendirildiğinde, Kasım 2022’de en yüksek hissesi 107 bin 111 adetlik satış ve yüzde 63.7 hisseyle dizel arabalar aldı. Dizel arabaları, 56 bin 135 satış ve yüzde 33.4 hisseyle akaryakıtlı, 2 bin 547 satış ve yüzde 1.5 hisseyle hibrit arabalar takip etti.
Oto gazlı arabaların hissesi da 1.975 satışla yüzde 1.2 olurken, elektrikli arabaların hissesi ise 413 satışla yüzde 0.2 olarak belirlendi.
Ayrıca geçen ay 55 bin 723 adetle en epeyce C segment araç satıldı. İkinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında satışlarda en yüksek hisseye yüzde 37 ile 0 ile 4 yaş aralığındaki araçlar sahip oldu.
Indicata’nın ikinci el online pazar raporundan derlenen datalara göre, Türkiye ikinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında geçen ay 168 bin 181 adet (ilandan büsbütün kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) satış gerçekleşti.
Bu yılın kasım ayında satışlarda ekim ayına kıyasla yüzde 16.2, birinci 11 ayın toplamında geçen yılın tıpkı devrine kıyasla yüzde 10 artış kaydedildi.
İlana çıkan araçların yüzde 47’si satıldı
Kasımda ikinci el online satışlar ortasında binek araçların hissesi yüzde 81, yavaşça ticari araçların hissesi yüzde 19 olarak belirlendi. İkinci el online binek ve yavaşça ticari pazarında ilana çıkan araç adedi kasımda 361 bin 382 olurken, ilana koyulan araç sayısı evvelki aya kıyasla yüzde 1 arttı. İlana çıkan araçların yüzde 47’si satıldı.
İkinci el pazarında en çok satışı gerçekleşen birinci 32 markanın 258 modeline ilişkin 2 bin 543 varyantın 2010-2021 model senelerındaki 123 bin 620 ilanının fiyat değişimleri incelenerek yapılan tahlile nazaran, kasımda ikinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında perakende fiyatların bundan evvelki aya göre yüzde 1.45 arttığı gözlendi.
Satışlarda en büyük hisse dizelin
Türkiye ikinci el online binek ve yavaşça ticari pazarı motor tipine nazaran değerlendirildiğinde, Kasım 2022’de en yüksek hissesi 107 bin 111 adetlik satış ve yüzde 63.7 hisseyle dizel arabalar aldı. Dizel arabaları, 56 bin 135 satış ve yüzde 33.4 hisseyle akaryakıtlı, 2 bin 547 satış ve yüzde 1.5 hisseyle hibrit arabalar takip etti.
Oto gazlı arabaların hissesi da 1.975 satışla yüzde 1.2 olurken, elektrikli arabaların hissesi ise 413 satışla yüzde 0.2 olarak belirlendi.
Ayrıca geçen ay 55 bin 723 adetle en epeyce C segment araç satıldı. İkinci el online binek ve yavaşça ticari araç pazarında satışlarda en yüksek hisseye yüzde 37 ile 0 ile 4 yaş aralığındaki araçlar sahip oldu.