Tgcom24
930 milyona kaynak
Bunlar henüz resmi rakamlar değil, ancak hükümetin 930 milyon kaynak kullanmayı, otomotiv sektörüne 570 milyon yeni fon eklemeyi ve eski teşviklerden harcanmamış olanı eklemeyi hedeflediği otomobil teşviklerinin yenilenmesine ilişkin çalışma taslağında yer alan hipotezler. . Müdahale aynı zamanda ticari araçları, taksileri ve uzun vadeli kiralamaları da ilgilendiriyor. Kiralama için 50 milyon dolar bekleniyor.
1 Şubat 2024'te gösterilen teşvik planı
Bu hükmün esası, 1 Şubat 2024 Perşembe günü Ticaret ve Made in Italy Bakanlığı tarafından düzenlenen otomotiv yuvarlak masa toplantısında tartışılacak. Bakan Adolfo Urso başkanlığında ve sektördeki şirketlerin ana temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Tedarik zinciri organizasyonlarının yanı sıra “otomotiv sektörüne yönelik yeni teşvik planı da yakın zamanda devreye girecek”.
2023'te 1.566.448 araç tescili, 2019'a kıyasla %-18,3
Bu arada 2023, 1.566.448 otomobil tesciliyle sona eriyor; bu, 2022'ye göre %18,96 artış. Görünüşte olumlu bir rakam, ancak Centro Studi Promotor'un vurguladığı gibi gerçekte “2019'da, yani pandemiden önceki yıla göre %18,3'lük bir düşüş vardı ve ona eşlik eden tüm diğer olumsuz olaylar. Mutlak değerde, 2019 ile karşılaştırıldığında, 2020-2023 dört yıllık dönemde 1.944.794 daha az araba tescil edildi.” Aralık ayında geçen yılın aynı ayına göre %5,9 artışla 111.136 adet satıldı.
Teşviklerle ulaşılacak üç hedef
Taslak otomobil teşvikleri, ulaşılması gereken hedefler arasında şunları gösteriyor: 1) Avrupa'nın en eskilerinden biri olan İtalya'da dolaşan otomobil filosunu değiştirmek (11 milyon Euro3 veya daha düşük otomobiller); 2) daha az varlıklı aileleri desteklemek ve desteklemek (ISEE için %25 ekstra bonus 30 bin euro); 3) İtalya'da fiilen üretilen arabaların satın alınmasını teşvik etmek için teşvik araçlarını yeniden şekillendirin.
“Otomobil pazarı ciddi bir durgunluğa giriyor”
Centro Studi Promotor başkanı Gian Primo Quagliano'ya göre, “Ağustos 2022'deki toparlanmanın sona erdiği ve otomobil pazarının önemli ve kısa süreli olmayan bir durgunluğa girdiği göz önüne alındığında, pazara önemli bir destek” 2024 yılı kayıt hacmi 2023 yılı ile uyumlu, yani 1.573.000 adet”.
Sayılar
2023 yılında Stellantis, İtalya'da 591.156 otomobil sattı; bu rakam bir önceki yıla göre %10,5 artışla %36,3'e karşılık %33,5 pazar payına sahip oldu; ancak Aralık ayında 2022'nin aynı dönemine göre %4,6 düşüşle 36.833 tescil gerçekleşti. Grup ayrıca 2023 yılında da İtalya pazarındaki liderliğini korudu ve elektrikli araçlar arasında %25,1'lik bir pay elde etti (otomobiller artı hafif ticari araçlar), bu da “ulusal enerji geçişindeki lider rolünü teyit ediyor”. Tesla bir yıl içinde hacimlerini üç katına çıkarırken, Çin Mg satışlarını dört katına çıkararak %2'ye yakın pazar payına ulaştı.
930 milyona kaynak
Bunlar henüz resmi rakamlar değil, ancak hükümetin 930 milyon kaynak kullanmayı, otomotiv sektörüne 570 milyon yeni fon eklemeyi ve eski teşviklerden harcanmamış olanı eklemeyi hedeflediği otomobil teşviklerinin yenilenmesine ilişkin çalışma taslağında yer alan hipotezler. . Müdahale aynı zamanda ticari araçları, taksileri ve uzun vadeli kiralamaları da ilgilendiriyor. Kiralama için 50 milyon dolar bekleniyor.
1 Şubat 2024'te gösterilen teşvik planı
Bu hükmün esası, 1 Şubat 2024 Perşembe günü Ticaret ve Made in Italy Bakanlığı tarafından düzenlenen otomotiv yuvarlak masa toplantısında tartışılacak. Bakan Adolfo Urso başkanlığında ve sektördeki şirketlerin ana temsilcilerinin katılımıyla gerçekleşen toplantıda, Tedarik zinciri organizasyonlarının yanı sıra “otomotiv sektörüne yönelik yeni teşvik planı da yakın zamanda devreye girecek”.
2023'te 1.566.448 araç tescili, 2019'a kıyasla %-18,3
Bu arada 2023, 1.566.448 otomobil tesciliyle sona eriyor; bu, 2022'ye göre %18,96 artış. Görünüşte olumlu bir rakam, ancak Centro Studi Promotor'un vurguladığı gibi gerçekte “2019'da, yani pandemiden önceki yıla göre %18,3'lük bir düşüş vardı ve ona eşlik eden tüm diğer olumsuz olaylar. Mutlak değerde, 2019 ile karşılaştırıldığında, 2020-2023 dört yıllık dönemde 1.944.794 daha az araba tescil edildi.” Aralık ayında geçen yılın aynı ayına göre %5,9 artışla 111.136 adet satıldı.
Teşviklerle ulaşılacak üç hedef
Taslak otomobil teşvikleri, ulaşılması gereken hedefler arasında şunları gösteriyor: 1) Avrupa'nın en eskilerinden biri olan İtalya'da dolaşan otomobil filosunu değiştirmek (11 milyon Euro3 veya daha düşük otomobiller); 2) daha az varlıklı aileleri desteklemek ve desteklemek (ISEE için %25 ekstra bonus 30 bin euro); 3) İtalya'da fiilen üretilen arabaların satın alınmasını teşvik etmek için teşvik araçlarını yeniden şekillendirin.
“Otomobil pazarı ciddi bir durgunluğa giriyor”
Centro Studi Promotor başkanı Gian Primo Quagliano'ya göre, “Ağustos 2022'deki toparlanmanın sona erdiği ve otomobil pazarının önemli ve kısa süreli olmayan bir durgunluğa girdiği göz önüne alındığında, pazara önemli bir destek” 2024 yılı kayıt hacmi 2023 yılı ile uyumlu, yani 1.573.000 adet”.
Sayılar
2023 yılında Stellantis, İtalya'da 591.156 otomobil sattı; bu rakam bir önceki yıla göre %10,5 artışla %36,3'e karşılık %33,5 pazar payına sahip oldu; ancak Aralık ayında 2022'nin aynı dönemine göre %4,6 düşüşle 36.833 tescil gerçekleşti. Grup ayrıca 2023 yılında da İtalya pazarındaki liderliğini korudu ve elektrikli araçlar arasında %25,1'lik bir pay elde etti (otomobiller artı hafif ticari araçlar), bu da “ulusal enerji geçişindeki lider rolünü teyit ediyor”. Tesla bir yıl içinde hacimlerini üç katına çıkarırken, Çin Mg satışlarını dört katına çıkararak %2'ye yakın pazar payına ulaştı.