Def Bakanlar Kurulu tarafından değerlendiriliyor, hükümet halefiyeti basitleştirmeyi hedefliyor

Bakec

Member
Tgcom24
Veraset, kendi kendini tasfiyeye doğru


Başlıca yenilikler arasında verasetin yeniden tanımlanması yer alıyor. Müdahaleler, Bakanlar Kurulu masasına gelecek bir kanun hükmünde kararname ile öngörülüyor ve vergi reformu açısından önemli bir adım teşkil ediyor. Amaç aynı zamanda, örneğin vergi beyannamelerinde halihazırda olduğu gibi, miras vergilerinin de öz değerlendirmesini getirmektir. Ayrıca, emanet mevzuatı güncellenerek yükümlülüklere ilişkin tablolar revize edilmektedir.

Önceden derlenmiş olana doğru


Halefiyet için, kararnamenin taslağında şunu okuyoruz: “Beyanname, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın emriyle belirlenen elektronik yöntemler kullanılarak sunulur. Yerleşik olmayan kişiler için beyan, iadeli taahhütlü posta veya diğer eşdeğer yöntemlerle gönderilebilir. Kesin olarak sevkıyat tarihi olana göre”. Kısacası, ardıllık için bile bir nevi önceden derlenmiş duruma ulaşıyoruz.

Damga vergisi, her şey daha kolay


Daha sonra damga vergisine, ipotek ve tapu vergilerine, özel tapu sicil vergilerine ve ipotek vergilerine elveda diyeceğiz: Mef'e, bunların yerine “muhtemelen sabit miktarda” tek bir vergi getirileceğini açıklıyorlar. Vergi ödeme yöntemlerinin kolaylaştırılması ve tahsilat sistemlerinin daha verimli hale getirilmesi amacıyla elektronik ödeme araçlarının kullanılması da öngörülmektedir.

Nesil geçişler


Nesil geçişlerini kolaylaştırmak için tröstlerde de yeni kurallar bekleniyor. Şirketlerin veya şubelerinin, altsoyları ve eşleri lehine aile anlaşmaları yoluyla yapılan devirler, şirket hisseleri ve payları artık vergiye tabi olmamalıdır. Bu fayda, devralanların, devir tarihinden itibaren en az beş yıl süreyle kontrolü elinde bulundurması koşuluyla geçerlidir.

Güvenler ve bağışlar


Düzenleyici açıdan bakıldığında, bu nedenle miras vergisine vakıflar da eklenmektedir ve varlıkların ayrılması sırasında vakıf Devlette ikamet ediyorsa, verginin mirasçıya devredilen tüm varlık ve haklar için ödenmesi gerektiği belirtilmektedir. yararlanıcılar. Varlıkların ayrılması sırasında elden çıkaran kişi İtalya'da ikamet etmiyorsa, vergi yalnızca Devletin topraklarında bulunan lehtara devredilen varlıklar ve haklar üzerinden ödenecektir. Üyelik ücretleri yönetmeliğe dahil değildir. Bağışlarda, yurt dışında bağış ve mevcut varlıklar karşılığında ödenen vergilerin mahsup edilmesi öngörülüyor.


Metin aynı zamanda kuralları güncellemek ve taslak hazırlamak için de bir fırsat olacak, teknisyenlerin söylediği gibi: “sicil dairesi” ve “sicil daireleri” (2002'den beri kaldırılmıştır) “Gelir Dairesi dairesi” ile değiştirilmiştir.


Giorgetti: “Nadef'in hedeflerine saygı duyacağız”


Yeni Avrupa yönetimi yürürlüğe girmeden önceki mevcut versiyonun sonuncusu olan Ekonomik ve Mali Belgeye gelince, bu yıl Eylül 2023'teki Nadef'e çok benzeyen trend çerçevesiyle sınırlı olacak. Ekonomi Bakanı Giancarlo Giorgetti, “Nadef'in sonbaharda sunduğumuz hedeflerine tam olarak saygı göstermek istiyoruz. Bu bir güvenilirlik meselesi. Düzeltilecek bir şey varsa düzeltiriz ama aslında biz aynı çizgideyiz” dedi. . Ortalıkta dolaşan taslaklar, bu yıl için GSYİH büyümesinin Nadef'in %1,2'lik tahmininin biraz altında, %1 olarak rapor ederken, 2025 için yerli hasılanın Nadef'in %1,4'üne kıyasla %1,2 olacağı, ardından 2026'da %1,1'e düşeceği tahmin ediliyor. (Nadef bunu %1 olarak tahmin etti). 2024 yılında açık/GSYİH oranı, Nadef program çerçevesinde olduğu gibi %4,3 olarak teyit edilmeli, 2025 için ise çıta %3,6'ya karşı %3,7 olmalıdır. Vergi takozu indiriminin uzatılması ve üç oranlı IRPEF gibi müdahaleler dikkate alınmadan trendin bu olması gerekir.


Bu iki müdahalenin, uluslararası barışı koruma misyonları, kamu sözleşmeleri için kaynaklar ve diğer önlemlerin yanı sıra, gelecek yıl toplam yaklaşık 20 milyar tutarındaki “değişmeyen politikalar” tablosunda da dikkate alınabileceği göz ardı edilmemelidir. bulunan.


Borç ve Süper Bonus, rakamlar


Borç aynı zamanda %137,3 olan 2023 yılına yakın bir seviyede kalmalı: tahminler %138'den bahsediyor, belki biraz daha düşük. Süper Bonus'un kamu maliyesi üzerindeki yansımaları, son kararnamenin Meclis tarafından incelenmesine rağmen kontrol altında görünüyor. Bu çerçevede, Giorgetti'nin doğal karşıladığı aşırı bütçe açığı prosedürünün ardından Avrupa Komisyonu'nun talep etmesi gereken yıllık %0,5'lik yapısal düzeltmenin büyük oranda uygulamaya konulması gerekiyor. Vergi takozunun ve üç oranlı Irpef'in 2025'te de azaltılmasını ve böylece vergilerdeki artışın önlenmesini sağlayacak kaynaklar konusunda büyük bir bilinmezlik var. Hükümet, tartışmanın Haziran ayında yapılacak Avrupa seçimlerine herhangi bir şekilde müdahale etmesini önleyerek ve yeni Komisyon'un anlayışlı olabileceğine güvenerek zaman kaybediyor. Yeni yönetim tarafından öngörülen ve geçici olarak 20 Eylül'e kadar sunulacak olan ve faiz dışı harcamaların “referans yörüngesini” içeren orta vadeli yapısal mali planın sorunu çözmesi bekleniyor.

 
Üst