Bugün Şirket Servis Otobüsü

Portakalkafa

Global Mod
Global Mod


  1. Bugün Şirket Servis Otobüsü

Şirket hizmet otobüsü bugün hangi rol oynuyor, herkesin sadece mikro hizmetlerden bahsettiği.



Otobüs Enterprise Service Bus, kısaca ESB, sadece karmaşık ve hizmet odaklı mimariler (SOA) ve birçok iş uygulaması için merkezi omurga ile eşanlamlıydı. İki kısaltmadan her zaman korkulmuştur. Bu projeler çoğunlukla uzman departmanlar tarafından yönlendirildi ve uzun zamandır çeşitli süreçleri modellemek için uzun süre aktif olarak yardım etmek istediler.

İlgili tüm konuların deneyimlerini elde edebileceği birkaç yıl sonra, konu bazı açılardan çok heyecan verici değildi. Sadece yan etkiler kaldı: SOA projeleri her zaman karmaşık ve bir meydan okuma kaldı.

Microservices = SOA 2.0?


Ama bugün nasıl gidiyor? ESB ve SOA'ya dayalı uygulamalar artık gerekmiyor mu? Şimdi herkes mikro hizmetlerden bahsediyor. Aslında, entegrasyon konusu uzun bir yol kat etti. Tek tek sistemlerin noktadan noktaya bağlantılarından, arayüzlerin ve iletişim kanallarının SOA'ya standartlaştırıldığı ilk entegrasyon çözümlerine kadar. Herkesin ortak yönleri vardı. Ve bu çoğunlukla sadece merkezi bir izlenen altyapı bileşeni olarak mümkün oldu.

Bu mikro hizmetlerle değişiyor: hala yeniden kullanım ve değiştirilebilirlik, ancak şimdi dağıtılmış uygulamalar ve ademi merkeziyetçilik gibi şeyler. Görünüşe göre bir ESB böyle bir dünyaya yerleştirmedi, değil mi? Aslında, artan hizmet sayısını yönetme ihtiyacı her zamankinden daha yüksektir. Buna ek olarak, hizmetler de çoklu olabilir ve hizmet olarak platform (PAAS) sayesinde tamamen dağıtılırlar.

Sadece temiz değil, aynı zamanda


ESB yapımcıları da bunu açıkça fark ettiler ve aslında bu sorunlarla mücadele etmek için “mikro hizmetler” takma adıyla önerdikleri ilk ürünler var. Aslında, yeni mimari yaklaşım, bir üreticinin sadakatine önceden ve gereksiz yere girmek için çok yeni. SOA'ya kıyasla büyük bir avantaj, aslında bir mikro hizmet mimarisi oluşturmak için belirli ürünlerin veya standart standartlara ihtiyaç duyulmamasıdır. Karmaşık ve merkezi ürünler yoktur. Gerçekten gerekli olan, sıklıkla sözde dış mimari ile de tanımlanır.







Mikro hizmetler için harici mimari



Java EE mikro hizmetleri için harici mimari


(Resim: Markus Eisele)



Java-/-Java-ee merkezli bir manzara örneğini kullanarak, bu kısaca parçalanmanın en kolay yoludur. Hizmetin kendisine ek olarak, hafif bir çalışma zamanı (örneğin vahşi kedi, wildfly sürüsü) ve hizmetlerin serbestçe bağlanması gereken bir kayıt gereklidir. Bu görüntüde gösterildiği gibi, bu mevcut olmamalı, ancak tek başına çalışmalıdır. Bir diğer önemli bileşen, gerekli API güvenliği de dahil olmak üzere API'nın yönetimidir. Görüntüde kullanılan logolar, bu mikro hizmet mimarisini oluşturmanın mümkün olduğu açık kaynak projelerine bazı referanslar sağlar.

Ama çok daha fazlası var


İşte bu yüzden başlık ile tam bir sunum yaptım. Slideshare'deki halka erişilebilir ve Javaone'da da kaydedildi. En kısa sürede, bağlantıyı bloguma da göndereceğim.

Daha hızlı öğrenmek istiyorsanız, küçük ücretsiz kitabımı tekrar tavsiye edebilirim. “Modern Java EE Tasarım Deseni” mikro hizmetler ve modern mimari hakkında daha fazla ayrıntı ele alıyor.


()
 
Üst