“Bugün mali teminat yok”

Bakec

Member
Boğaz üzerindeki köprünün maliyetlerine ilişkin Def’in eki


Messina Boğazı üzerindeki köprü için Def’in ekinde, “Yapılan güncellemelerden imtiyaz konusu işin maliyeti 13,5 milyar. Sicilya’daki demiryolu bağlantılarına yönelik tamamlayıcı ve optimizasyon çalışmaları” Rfi ile program sözleşmesine konu olması gereken Calabria ve Calabria taraflarının ise 1.1 milyar dolara mal olacağı tahmin ediliyor” dedi.





Çalışmanın nasıl finanse edileceği


Def., “Öte yandan, ekonomik etkisi daha düşük olan karayolu bağlantılarına yönelik optimizasyon ve tamamlayıcı çalışmalar, Anas ile bir sonraki program sözleşmeleri bağlamında daha iyi tanımlanacak ve detaylandırılacaktır” diye ekliyor. Belgede, çalışmanın finansmanının “şu yollarla sağlanması amaçlanıyor: Bölgeler tarafından, özellikle Kalkınma ve Uyum Fonlarından sağlanan kaynaklar; 2024 bütçe kanununu tanımlarken, uzun vadeli Devlet bütçesinden vadeli mali teminat; ulusal ve uluslararası piyasada bu amaçla akdedilen krediler: bu amaçla, Avrupa Yatırım Bankası ve Cassa depoziti e prestiti gibi kurumsal borç verenlerle diyaloglar bir öncelik olarak değerlendirilecektir; hibelere erişim Connecting Europe Facility – CEF programı kapsamında (ihaleye Eylül 2023’e kadar katılım).

Avrupa projeye razı


Perşembe günü Brüksel’deki Ulaştırma Komisyonu’ndan projeyle ilgili onay geldi. Sonuç, Lig delegasyonu başkanı Marco Campomenosi tarafından karşılandı ve “Brüksel’deki Ulaştırma Komisyonu’nun Ten-T düzenlemesi konusundaki oyu iyi, Avrupa ulaşım ağlarının çerçevesini güçlendirmede önemli bir ilk adım” dedi. . İtalya için, “Kuzey Batı çeyreği ve lojistik liman sistemi örneğinde olduğu gibi kesin onaylar alındı. Lig, Avrupa Parlamentosu ile Altyapı Bakanlığı arasındaki ekip çalışması sayesinde, Özellikle gelecekteki revizyonlar göz önünde bulundurularak, CEF2’nin mevcut mali düzenlemesine Boğaz üzerindeki köprüyü dahil etme teklifimize ve Caltanissetta merkezlerini birbirine bağlayan demiryolu halkasını dahil etme teklifimize tamam ile başlayarak, ülkenin çıkarına, Marsala, Agrigento, Licata, Gela ve Pozzallo. Özellikle dağlık alanlar için göl ve füniküler ulaşımın önemi de dahil olmak üzere bizden gelen diğer talepler de onaylandı” dedi. “Bu ilk sonuçtan büyük memnuniyet duyuyoruz, ülkemizi işletmelerin, işçilerin ve ailelerin hizmetinde, son teknoloji bağlantılar ve altyapılarla Avrupa’da giderek daha fazla bir kahraman haline getirmeye yönelik azami kararlılığı ifade ediyoruz.”
 
Üst