Bakiyeler, Torba Direktif ile neler değişir?

Bakec

Member
Torba Direktif: ne sağlar


1 Temmuz’dan itibaren, fiziksel mağazalar, çevrimiçi mağazalar ve satış noktaları, bir ürünün indirimini görüntülerken şeffaflıkla ilgili yeni kurallara uymak zorundadır. Mağazaların “” belirtmesi zorunludur.önceki fiyat“, yani promosyondan önceki 30 gün içinde ürünün kendisine atanan en düşük maliyet. Yönerge ayrıca yanlışlık durumunda cezalarda artış sağlar.

Bakiyeler, ne değişir


Direktifin amacı, etikette belirtilen veya web reklamlarında ilan edilen fiyatın gerçek değere tekabül edip etmediğini değerlendirmeden, alıcının yalnızca indirim yüzdesiyle fethedilmesine izin vererek, görünür bir promosyona aldanmamasını sağlamaktır. ürünün.

Uzun süreli indirimlere de elveda – Aslında birkaç şirket, yıllarca aynı ürünleri, promosyonu haklı çıkarmak için listeye yanlış fiyatlar koyarak hep% 50 hatta% 70 oranında tanıtmıştır. Ancak artık alıcı, yalnızca indirim yüzdesini değil, aynı zamanda promosyonun başlamasından önceki aydaki ürünün en düşük fiyatını da bilme hakkına sahiptir. Nihai sonuç, satıcı tarafında daha fazla şeffaflık ve alıcı tarafında daha fazla farkındalıktır. Örneğin, bir ürün 1.000 Euro’ya mal oluyorsa ancak satıştan önceki son 15 gün içinde %50 promosyona tabi tutulmuşsa, alıcının bilgilendirilmesi gerekir, artık 1.000 Euro’yu başlangıç fiyatı olarak çizmek mümkün olmayacak, ancak fiyat zaten daha önce indirimli.

El ilanlarındaki indirimler kayboldu


Geçmişte sunulan birçok indirimi kaybeden el ilanları bile, özellikle ev aletlerinde değişiyor. Birkaç gün öncesine kadar harika görünebilecek indirimlerle ilgili duyurular yoksa, şimdi artık promosyonlarla ilgili referanslar bulamıyorsanız, bu, broşürde sunulan ürünlerin maliyetlerinin önceki aydan daha yüksek olmadığı anlamına gelir. terfi.

Alışveriş alışkanlıkları değişiyor


Omnibus direktifiyle ilgili tartışmalar eksik olmadı. Satın alma eğilimini azaltabileceğini düşünenler var, ancak alıcıların bir ürünün gerçek maliyeti ve indirim yüzdesinden çok daha fazla farkındalığını artırma hedefini takdir edenler var, geçen promosyonlarla kendilerini kandırmalarına izin veriyor münhasır olarak.
 
Üst