Araba sigortası ve sürücülere yönelik harcamalar iki yılda iki milyar arttı

Bakec

Member
İki yılda İtalyan sürücülerin cebine iki milyara mal olan “sessiz darbe”. Codacons'un Ivass verilerine dayanarak hazırladığı rapora göre aslında 2022'den bugüne kasko sigortalarındaki artışların boyutu bu kadar olacak. Tüketici derneği, tarifelerde ortalama 61 avroluk bir artış hesaplıyor; bu artış, dolaşımdaki 32,9 milyon otomobille çarpıldığında iki milyar veya daha fazla anlamına geliyor. İtalya'da araba sigortası poliçesinin ortalama fiyatı Ocak 2022'de 353 avrodan Eylül 2024'te +%17,3 artışla 414 avroya çıktı.



İtalya'nın başlıca şehirleri arasındaki farklar Tarifelerde ortalama %20'nin üzerinde bir büyüme kaydeden 12 şehir ile farklı iller arasında pek çok farklılık bulunmaktadır. Rekor, poliçenin ortalama maliyetinin 2022 başında 379,7 avrodan %27,2 artışla ve sigortalı başına +103 avroluk daha yüksek bir ortalama giderle şu anki 483 avroya çıktığı Roma'ya ait.

En çok ceza alan şehirler arasında oranların %22,5 arttığı Cagliari (poliçe başına neredeyse +79 euro), Pordenone (+%21,5), Massa-Carrara ve Caltanissetta (+%21,3) yer alıyor. Bu dönemde yalnızca 4 şehirde ortalama %10'dan az artış kaydedildi: Reggio Calabria +%4,4 (sigortalı başına +17,4 euro), ardından Cosenza (+%7,9, +24,7 euro) ve Catanzaro (+%8,6, +28,7) Euro). Araba sigortasının en yüksek maliyeti bugün Prato'da kaydedildi; poliçe başına ortalama 601 avro, Ocak 2022'de +%19,2 artışla sigortalı başına yaklaşık +97 avroya eşit oldu; Napoli 595 avroyla ikinci sırada yer alıyor ancak iki yıl öncesine kıyasla daha küçük bir artışla +%11,6. En düşük fiyat Enna'da kaydedildi (ortalama 294 euro).



“Orantısız artışlar” Sigorta şirketlerinin 2023 yılındaki 8 milyar avroluk kârını hatırlatan ve “sigorta maliyetlerindeki orantısız artışların nedenlerinin ortaya çıkarılmasını amaçlayan dikkatli bir izleme” çağrısında bulunan derneğe göre, oranlardaki artış haksız. Kullanıcıların zararına” Uzmanlar da konuya müdahale etti: Onları bir araya getiren dernekler “Bay Prezzi”ye yazarak sektörün reformu için bir dizi müdahale önerisinde bulundu. Aslında uzmanlar için doğrudan tazminat işe yaramıyor ve isteğe bağlı hale gelmeli, sigorta sertifikaları ise Fransa'da olduğu gibi “taşınabilir” olmalı. Ayrıca, diğer şeylerin yanı sıra, kara kutular için daha sıkı kurallara ve daha şeffaf ve erişilebilir değerlendirmelere, eğitim ve sertifikasyon standartlarına, götürü tazminat mekanizmasının gözden geçirilmesine, tam tazminatı sınırlayan hükümlerin ortadan kaldırılmasına, üreticinin talimatlarına uygun onarımlara ihtiyacımız olacak. . ana, araçların ticari değerinin tekdüzeliği.
 
Üst