Tgcom24
Bir milyon daha İtalyan
Bu nedenle yılbaşında geçen yıla kıyasla bir milyondan fazla İtalyan seyahat edecek ve her biri yaklaşık 340 avro harcamaya hazır olacak. Yeni Yılı kutlamanın masrafları, Coldiretti'nin tahminlerine göre bu yıl aile başına 100 avronun biraz altına mal olacak akşam yemeğiyle bağlantılı artışlardan etkileniyor.
“İtalyan turizminin başarısı”
Turizm trendi bakan Daniela Santanchè tarafından memnuniyetle karşılandı. “Noel'den Yeni Yıla kadar olan tatiller İtalyan turizmi için büyük bir başarıya işaret etti. Şimdiki zorluk, ulus için hayati ve merkezi bir sektöre istikrar sağlamak amacıyla turizmi yılın 12 ayı boyunca başrol oyuncusu haline getirmektir”, diye vurguladı.
Favori dağ destinasyonu
Confcommercio, yılbaşı gecesi tatilcilerin tercihlerinin her zaman olduğu gibi 10 İtalyan'dan 4'ünün dağlık destinasyonlara yöneleceğini, bunu yüzde 27 ile büyük şehirler, sanat şehirleri ve köylerin, kıyı bölgelerinin ise yüzde 27 ile takip edeceğinin altını çiziyor. tatil köyleri %16 değerindedir. Yıl sonu ağırlıklı olarak turistik konaklama tesislerinde geçirilecektir (10 vakadan 6'sı). Görüşülen kişilerin yarısı varış yerlerinde en fazla 2 gece kalmayı planlarken, geri kalan yarısının üçte biri tatillerini 6 gün veya daha fazla uzatarak en az iki geceyi birleştiren en şanslılar grubundan oluşuyor. Yıldönümleri üçü olmasa da takvimdeki tek bir seyahatte. Bu nedenle, Noel çıkışları için halihazırda kaydedilen talebin canlılığı teyit ediliyor.
Sevgili, canım, akşam yemeği
Ancak aile başına ortalama 98 avroya mal olacak geleneksel yıl sonu yemeğinin faturası, geçen yıla kıyasla hafif bir artışla (+%2) artıyor. Bu eğilim, neredeyse on İtalyandan dokuzunun (%87) akşamı kendi evlerinde veya akrabalarının ve arkadaşlarının evlerinde geçireceğini, diğerlerinin ise zamanlarını esas olarak restoranlar ve pizzacılar arasında paylaştıracağını gösteren Coldiretti/Ixè araştırması tarafından da doğrulanıyor. 4,6 milyon kişiye ve 350 binin üzerinde misafire çiftlik tatili imkanı sağlanıyor. Coldiretti, yüzde 34'lük çoğunluğun aile başına 50 avroya kadar harcamayı kapsayacağını açıklıyor, diğer yüzde 23'ün 50 ila 100 avro arasında seyahat edeceğini ve yüzde 20'nin 150 avroya kadar çıkacağını açıklıyor. 200 avroya kadar gidecek olanlarda hiçbir sıkıntı yok %7, hatta bazıları 300 (%8) ve %2 daha ileri gidecek.
İtalyanların bütçesi ve menüsü
Bölgesel düzeyde bile önemli farklılıklar var: Adalarda yaşayanlar orta İtalya'da yaşayanlara kıyasla neredeyse iki kat harcama yapacak (76 avroya karşılık 141 avro), Güney'de ise bütçe 130 avro olacak, İtalya'da ise 80 avro. Coldiretti'ye göre Kuzey Doğu ve Kuzey Batı'daki 84 kişi, bölge başına ortalama aile üyesi sayısındaki farklılıkların da nasıl bir rol oynadığını vurguluyor. Neredeyse on İtalyandan dokuzu (%89) için köpüklü şarap mutlaka sahip olunması gereken ürün olarak onaylanırken, bunu menülerin %85'inde mercimek takip ediyor. Ayrıca tatil sofralarında ulusal balıkların da güçlü bir varlığı var; İtalyanların %65'i yurt dışından gelen somon balığını, %9'u istiridyeyi ve %5'i genellikle ulusal üretim olan havyarı tadacak.
Bir milyon daha İtalyan
Bu nedenle yılbaşında geçen yıla kıyasla bir milyondan fazla İtalyan seyahat edecek ve her biri yaklaşık 340 avro harcamaya hazır olacak. Yeni Yılı kutlamanın masrafları, Coldiretti'nin tahminlerine göre bu yıl aile başına 100 avronun biraz altına mal olacak akşam yemeğiyle bağlantılı artışlardan etkileniyor.
“İtalyan turizminin başarısı”
Turizm trendi bakan Daniela Santanchè tarafından memnuniyetle karşılandı. “Noel'den Yeni Yıla kadar olan tatiller İtalyan turizmi için büyük bir başarıya işaret etti. Şimdiki zorluk, ulus için hayati ve merkezi bir sektöre istikrar sağlamak amacıyla turizmi yılın 12 ayı boyunca başrol oyuncusu haline getirmektir”, diye vurguladı.
Favori dağ destinasyonu
Confcommercio, yılbaşı gecesi tatilcilerin tercihlerinin her zaman olduğu gibi 10 İtalyan'dan 4'ünün dağlık destinasyonlara yöneleceğini, bunu yüzde 27 ile büyük şehirler, sanat şehirleri ve köylerin, kıyı bölgelerinin ise yüzde 27 ile takip edeceğinin altını çiziyor. tatil köyleri %16 değerindedir. Yıl sonu ağırlıklı olarak turistik konaklama tesislerinde geçirilecektir (10 vakadan 6'sı). Görüşülen kişilerin yarısı varış yerlerinde en fazla 2 gece kalmayı planlarken, geri kalan yarısının üçte biri tatillerini 6 gün veya daha fazla uzatarak en az iki geceyi birleştiren en şanslılar grubundan oluşuyor. Yıldönümleri üçü olmasa da takvimdeki tek bir seyahatte. Bu nedenle, Noel çıkışları için halihazırda kaydedilen talebin canlılığı teyit ediliyor.
Sevgili, canım, akşam yemeği
Ancak aile başına ortalama 98 avroya mal olacak geleneksel yıl sonu yemeğinin faturası, geçen yıla kıyasla hafif bir artışla (+%2) artıyor. Bu eğilim, neredeyse on İtalyandan dokuzunun (%87) akşamı kendi evlerinde veya akrabalarının ve arkadaşlarının evlerinde geçireceğini, diğerlerinin ise zamanlarını esas olarak restoranlar ve pizzacılar arasında paylaştıracağını gösteren Coldiretti/Ixè araştırması tarafından da doğrulanıyor. 4,6 milyon kişiye ve 350 binin üzerinde misafire çiftlik tatili imkanı sağlanıyor. Coldiretti, yüzde 34'lük çoğunluğun aile başına 50 avroya kadar harcamayı kapsayacağını açıklıyor, diğer yüzde 23'ün 50 ila 100 avro arasında seyahat edeceğini ve yüzde 20'nin 150 avroya kadar çıkacağını açıklıyor. 200 avroya kadar gidecek olanlarda hiçbir sıkıntı yok %7, hatta bazıları 300 (%8) ve %2 daha ileri gidecek.
İtalyanların bütçesi ve menüsü
Bölgesel düzeyde bile önemli farklılıklar var: Adalarda yaşayanlar orta İtalya'da yaşayanlara kıyasla neredeyse iki kat harcama yapacak (76 avroya karşılık 141 avro), Güney'de ise bütçe 130 avro olacak, İtalya'da ise 80 avro. Coldiretti'ye göre Kuzey Doğu ve Kuzey Batı'daki 84 kişi, bölge başına ortalama aile üyesi sayısındaki farklılıkların da nasıl bir rol oynadığını vurguluyor. Neredeyse on İtalyandan dokuzu (%89) için köpüklü şarap mutlaka sahip olunması gereken ürün olarak onaylanırken, bunu menülerin %85'inde mercimek takip ediyor. Ayrıca tatil sofralarında ulusal balıkların da güçlü bir varlığı var; İtalyanların %65'i yurt dışından gelen somon balığını, %9'u istiridyeyi ve %5'i genellikle ulusal üretim olan havyarı tadacak.